Vraag

Verdriet

  • 1 February 2019
  • 3 reacties
  • 80 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Op dit moment ben ik echt zwaar depressief om alles wat ik doe moet ik rekening houden met mijn zus dan zegt mijn moeder:Je moet rekening houden met je zusje omdat jij ouder bent,Omdat mijn zus (in haar hoofd 5 maar haar leeftijd 18) is gaat ze hysterisch schreeuwen en gek doen en heeft geen inlevingsvermogen in een ander dat kan ik soms niet goed trekken en dan zeg ik dat ze haar mond dicht moet houden,Mijn moeder wordt dan helemaal boos omdat ik geen inlevingsvermogen heb in mijn zusje maar dat is kapot gegaan en boeit me echt totaal niet om alles wat ze doet en doordat ze schreeuwt en idioot doet kan mijn moeder niet huishouden daardoor eten we altijd heel laat en wordt het huis nooit opgeruimd is de badkamer heel vies en het enigste wat nog schoon en opgeruimd is is mijn eigen kamer...Mijn kleding wordt ook kwijtgemaakt want mijn moeder doet noooit de was en ik dat het allemaal komt door mijn verstandelijke beperkte zus...Ik weet niet wat ik moet doen ondertussen raakt het me ook nog steeds dat mijn vader is vreemd gegaan met een vrouw en hij geeft die vrouw nu alleen maar geld en mij niet ik heb ook nooit echt een verjaardags cadeau gehad hij kon er nooit bij zijn omdat hij zogenaamd aan het werk was in het buitenland maar ondertussen was hij gewoon bij zijn vrouw ... Ik wordt op school gepest door kinderen, Ik kan dit wel allemaal goed verbergen en zo en mijn verdriet ook maar eens in de zoveel tijd wordt dit me allemaal te veel en kan ik dit niet handelen en dan ben ik opeens het kind dat geen inlevingsvermogen heb in een ander volgens mijn moeder,Mijn opa is ook overleden 2 weken geleden dat vond ik toen niet erg maar nu komt dat er ook nog bij in...Ik heb nog steeds niet verteld aan mijn crush dat ik hem leuk vind dus op dit moment voel ik mij leeg en weet ik allemaal niet wat ik moet doen... Als ik met mijn moeder praat zegt ze dat het komt door mijn hormonen dat ik zo verdrietig ben maar dat is niet zo...Ik weet dat ik nooit zelfmoord zou moeten plegen maar ik heb er wel vaak aangedacht...Iemand tips hoe ik mijn verdriet allemaal kan verwerken ik weet het echt allemaal niet mijn hoofd is overspoeld ik kan dit niet aan help me alsjeblieft😭

3 reacties

Sorry voor sommige fouten ik kan niet goed nadenken ben vandaag ook eerder van huis gegaan omdat ik echt niet goed kon nadenken over van alles
Hoi Mollie,
Ik vind het goed van je dat je naar je moeder bent gegaan, jammer van haar reactie. En gecondoleerd met je opa en het spijt mij hoe het gegaan is met jou vader.
Ik begrijp dat je nu in een kutte periode zit. Ik zat in juni ook in zo'n periode maar dan net anders. Dus ik begrijp jouw gevoel helemaal. En dit is hoe ik het voor mij op orde heb gebracht. (Of grotendeels, want ik zit er nog steeds mee)
Probeer iemand anders te vinden waar je wel goed mee kan praten, je mentor op school of gewoon een vriendin (die geheimen kan bewaren) misschien dat je je dan beter voelt. Wat ook kan helpen is om alle gevoelens en gedachten op te schrijven in een "dagboek" dat geeft rust en overzicht in je hoofd. En voor mij is muziek ook een goede uitweg geweest.
Altijd al ik mij kut of verdrietig voelde ging ik of piano spelen of naar muziek luisteren om mijn hoofd leeg te maken
Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt ♡

Groetjes Autrefille
Bedankt voor je reactie

Reageer