verantwoordelijkheid

  • 27 May 2022
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Haii :),

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: ik haat het dat ik geen verantwoordelijkheid kan nemen. Alles wat ik doe, elke keuze die ik maak, is altijd gebaseerd op mijn gevoel. Ik kan niet eens een beetje rationeel denken en vaak als ik ergens geen zin in heb, doe ik het simpelweg al niet. En ik vind dat een hele zwakke mentaliteit van mijzelf. Dit is al jaren zo en het moet stoppen, maar hoe?  Ook als ik verliefd ben op iemand met een te groot leeftijdsverschil die mij gebruikt, negeer ik dat onbewust volledig, omdat mijn gevoelens te sterk zijn. Ik kan daarom ook snel geobsedeerd raken met mensen die mij het minimale beetje aandacht geven, omdat ik eenzaam ben. Ik voel me machteloos en ik weet niet wat ik moet doen. Heeft iemand anders dit ook of iets soortgelijks? Of heeft iemand misschien tips of dezelfde ervaring? Of heeft dit iets te maken met volwassenheid ontwikkelen?  Help!! xx


1 reactie

Reputatie 1
Badge

Hey! Het is juist wel een beetje handig dat je alles op je gevoel doet maar ook weer niet. Bijvoorbeeld als je iets spannends wilt doen en je gevoel zegt nee en toch wilt doen dan kan het vervelend zijn. Als je echt iets helemaal zelf wil beslissen zou ik het ook gewoon doen. Dus vind je iemand leuk en wil je het vertellen? Doe het. Ook al zegt je gevoel van niet maar je moet haar/hem wel leuk vinden. Een kleine tip erbij: Vraag nooit verkering via je telefoon of wat dan ook.

Reageer