Vraag

Verandering

  • 16 April 2021
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Badge

Hoi, ik vraag me dus iets af. Ik werd vroeger een soort van gepest (vanwege mijn huidskleur). Ik was daarvoor eigenlijk een heel spontaan kind. Dat zeggen kinderen en mijn ouders ook. Ik was ook totaal niet onzeker. Maar ik ben heel erg veranderd. Ik begon heel erg op dingen te letten (mijn uiterlijk) waar ik normaal niet op lette. Het is nu zelfs zo, dat ik niet eens meer met andere kinderen durf te praten. Ik ga volgende week ook naar een training hier voor. En dat is ook met andere kinderen. Ik ben daar heel bang voor.Ik heb dit dus al sinds groep 6. Hoe komt dit? Waar komt dit gedrag vandaan? En  kan ik het nog veranderen? Ik ga dit jaar ook naar de middelbare en dan moet ik ook vrienden maken. Maar ik weet zeker dat me dat niet gaat lukken en dat ik altijd alleen moet gaan zitten in de pauze.


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Iedereen heeft iets waar ze zich voor schamen, alleen mensen die pesten voelen zich alsof hun lul 30cm lang is ofzo, dus je hoeft jezelf helemaal niet te schamen voor je uiterlijk, mensen zijn racist, maar ook weer genoeg mensen niet… vrienden maken gaat btw vanzelf, je praat met iemand, snap/insta, en boem… en alleen zitten in de pauze is ook helemaal niet erg, dan kan je juist weer gaan leren/huiswerk maken, en hoef je thuis weer minder te doen...

Badge

Hey, na mate je ouder wordt ga je je ook meer schamen voor dingen (meestal dan)  ik zou je gewoon niets aantrekken van andere en gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Toen ik naar de eerste ging was ik ook bang dat niemand me zou mogen en dat ik geen vrienden ging maken. Dit is niet zo gegaan en daar ben ik blij om. Het gaat je 100% lukken om vrienden te maken, het enige dat je nodig hebt is vertrouwen in jezelf. 
 

Ik hoop dat dit je een beetje geholpen heeft,                   Maak er het beste van hè! :)

Hey,

Ik denk dat je je zo voelt door de mensen die je naar lieten voelen. Als mensen allemaal dingen over je zeggen, ga je meer op jezelf letten. Als iemand zegt dat bijvoorbeeld je lelijke ogen hebt, dan gaan de meeste mensen automatisch naar hun ogen kijken, ze vragen zichzelf dan af, heb ik echt lelijke ogen. En daardoor kan een onzekerheid onstaan. Ook naarmate je ouder word ga je meer over jezelf denken. Elke tiener heeft wel onzekerheden. Het is dus heel normaal. Sociaal media heeft het ook erger gemaakt. Doordat je een perfect beeld te zien krijgt, waardoor jij het gevoel krijgt dat je minder bent. Zal het ooit weg gaan? Naarmate je ouder word, ga je ook sterker in je schoenen staan. En oudere mensne zijn meer volwassen en elkaar beledigend zou ook minder voorkomen. Wat je er nu aan kunt doen is nie luisteren naar andere mensen. En vooral ook kijken naar wat je wel mooi vind aan jezelf. En of je nou een andere huidskleur hebt of nie, je bent prachtig

Reageer