Vraag

Veilig thuis?

  • 2 February 2020
  • 5 reacties
  • 173 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey!

 

ik heb gisteren met fier (hetzelfde als de kindertelefoon) gechat, zij wezen me door naar veilig huis. Nu wil ik van jullie weten, of jullie ook met veilig thuis te maken hebben gehad. Qua mishandeling of andere dingen en wat er toen gebeurde. Ik ben erg bang voor de reactie van mijn moeder als ze er achter komt dat ik het heb verteld aan hun. Ik ben bang dat de thuissituatie nog erger wordt. Ik twijfel vooral wat ik nu moet doen: wel, niet, wel, niet. Ik raak in de war en kan niet meer goed slapen, of lol maken. Ik ben bang dat ik dit allemaal niet ga reden. Ik voel me zesmaal leeg, uitgedoofd en super moe met barstende koppijn. Ik drink en eet, beweeg wel gewoon genoeg, maar ik moet veel leren van mijn moeder. In mijn vorige topics konden jullie lezen wat ze doet. Ik zou het fijn vinden als er wat meer mensen zouden willen reageren. Voordat ik de hoop opgeef zeg maar. Ik bedank jullie alvast.

 

Xxx secretGirl


5 reacties

hey 

 

ik heb idd contact gehad met veilig thuis nouja er is een melding gemaakt over mijn situatie aan veilig thuis. 

volgens mij kunnen ze je erg goed helpen. maar dat weet ik niet want ze hebben te laat contact op genomen. ze hebben meteen na de melding contact op genomen met mij maar ik was toen al een dag weg bij mijn moeder dus ze konden niet veel meer betekenen… 

 

ze wilden wel heel erg graag helpen. ze kijken als er een melding woord gemaakt wat voor persoon het best met jou contact op kan nemen. omdat er in mijn melding stond dat ik Autistisch was kreeg ik een persoon die veel met Autiste te maken heeft in het leven buiten veilig thuis. 

 

ik hoop dat je er wat aan hebt 

 

groetjes blue

hejhoii,

 

ja zelf ben ik ook in contact geweest met Veilig Thuis. ik zelf vond dit onzin… bij mij was er een melding gedaan in october 2018 en is er in maart 2019 pas iets mee gedaan. gelukkig ging het bij mij om niets want word niet mishandelt of wat dan ook. maar als t om een echte melding gaat zou het al veel te laat zijn……. ik hoop dat t snel beter gaat. 

 

xx me

Hi @SecretGirl2006 ,

 

ik heb zelf geen ervaring met Veilig Thuis, maar ik zag op hun site staan dat je, als je dat wilt, ook anoniem met ze kan praten.

- begin quote:

Over Veilig Thuis

Veilig Thuis is er voor advies en ondersteuning en het melden van huiselijk geweld en kindermishandeling. Voor jezelf, maar ook als je je zorgen maakt over de veiligheid van iemand anders kun je een beroep doen op Veilig Thuis; ook als professional. Of je nu vragen en vermoedens hebt, of het zeker weet. Je zorgen delen is een belangrijke eerste stap.

Je krijgt als je belt een medewerker van Veilig Thuis aan de lijn, die aandachtig naar je verhaal luistert. Deze medewerker zet samen met je alles op een rij, beantwoordt vragen en geeft advies. Ook kijkt hij of zij samen met jou welke hulp er nodig is. Als je wilt, kun je anoniem blijven. Bel 0800-2000 (gratis).

- einde quote.

 

en ook onderstaande komt van hun site:

Wat gebeurt er als je Veilig Thuis belt?

  • Je belt gratis 0800-2000 en krijgt een hulpverlener aan de lijn.
  • De hulpverlener luistert naar je verhaal, stelt vragen en beantwoordt jouw vragen.
  • De hulpverlener kijkt samen met jou of er iets is wat jij zelf kunt doen.
  • Komen jullie tot de conclusie dat de situatie te lastig is? Dan kan de hulpverlener je helpen om een melding te maken van je vermoedens. Dit kan anoniem.
  • Op basis van de melding doet Veilig Thuis zelf onderzoek naar de situatie of roepen ze de hulp in van lokale hulpverlener, zodat het gezin geholpen kan worden.
  • Als je melding maakt, vertelt Veilig Thuis wat er met de melding gaat gebeuren.

Bron: https://veiligthuis.nl

 

Dan kun je eerst anoniem je verhaal doen en als het goed voelt en nodig is om meer hulp te krijgen kun je miss iets meer over jezelf vertellen. Ik weet niet precies hoe dat dan allemaal gaat. maar die mensen daar zijn wel gewend om kinderen/pubers te helpen.

 

Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt en dat er een oplossing voor alles komt.

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 2
Badge +1

hey 

wat vervelend ik heb er nog nooit contact mee gehad maar het is wel iets wat ik zou doen en aanraden in jou situatie ik geef je even een paar linkjes mee 

even om save te spelen https://www.113.nl/ voor als je het leven niet meer zitten maar ik hoop dat je dat niet nodig hebt ze zijn 24/7 open om te bellen/chatten 

Over Veilig Thuis

Veilig Thuis is er voor advies en ondersteuning en het melden van huiselijk geweld en kindermishandeling. Voor jezelf, maar ook als je je zorgen maakt over de veiligheid van iemand anders kun je een beroep doen op Veilig Thuis; ook als professional. Of je nu vragen en vermoedens hebt, of het zeker weet. Je zorgen delen is een belangrijke eerste stap.

Je krijgt als je belt een medewerker van Veilig Thuis aan de lijn, die aandachtig naar je verhaal luistert. Deze medewerker zet samen met je alles op een rij, beantwoordt vragen en geeft advies. Ook kijkt hij of zij samen met jou welke hulp er nodig is. Als je wilt, kun je anoniem blijven. Bel 0800-2000 (gratis).

ik wens je heel veel sterkte toe en ik hoop dat het allemaal goed komt 

Reputatie 2
Badge +1

Hey!

 

sorry dat ik een tijdje niet heb kunnen reageren. Het gesprek met m’n mentor ging super! Als ik wiskunde naar een 7 weet te halen gaat ze kijken of ik real naar de havo kan. Ik wil er nu echt voor gaan. Vooral omdat (IK HEB SIND  EEN PAAR WEKEN  EEN VRIENDJE!!!!!!!!!) m’n vriendje al naar de havo ga. Niet alleen omdat hij het wil, maar ik wil het ook.  Er komt  na de vakantie veel toetsen aan en moet daarom veel leren.  Er is bij mij een soort knop  is omgezet. Vooral door jou @Kaas123. Maar ik wil de rest ook bedanken voor de goede tips. Bellen met veilig thuis is nog niet gelukt. Bij de eerst volgende keer wil ik dat wel doen. Desnoods 112.  Een paar klasgenoten weten het nu ook. Hopelijk behandelen ze me nu normaal (ze sloten me altijd buiten) ik probeer weer verder te gaan. Ik vind het leven nu een stuk leuker. Ik heb veel dingen geleerd hier op het forum. Ik heb gezien dat veel kinderen lastige problemen hebben. Ik vind het fijn dat we door het forum elkaar kunnen helpen. Ik zal niet vaak op het forum zijn, maar probeer zo vaak mogelijk er te zijn. Ik voel me ook minder leeg en minder moe. 

 

Xxx van een blije secretGirl!

Reageer