Vraag

Vegetarisch

  • 3 November 2018
  • 8 reacties
  • 183 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben al best lang vegatarisch en vind het gewoon kapot zielig.

Nu ben ik in de mega jumbo en. Zag ik net ene bordje met daarop: paard/kalf/(baby schaap)

En nu zit ik op een bankje tegen de tranen te vechten....

Ik weet dat dit gebeurd maar ik wist niet dat je dat gewoon kon en mocht kopen in de winkels....

Ik rijd paard en zou mij niet kunne voorstellen zoon lief dier pijn te doen... (ook bij anderen dieren maar daar be ik mee opgegroeid zegmaar)

Babay dieren vind ik echttttt niet kunne zeg...


Ditsoort dingen zijn ook de reden dat ik vaak niet me ga a boodschappen doen of de vleeswaren afdeling ontwijk.... Maar dit overviel mij nogal....

Ja ik weet niet echt waarom ik dit schrijf maar ik zet er gewoon even mee.

Bedankt👍🏻❤️

8 reacties

Hoi

Ik kan me voorstellen dat het heftig moet zijn om de naam van een dier waar je van houdt, op zo'n bordje te zien staan. Hier zijn mensen geschokt als ze horen dat er in bepaalde landen hond gegeten wordt, want nogal wat mensen hebben een hond, en kunnen zich niet voorstellen om die op te eten. Jij hebt waarschijnlijk ongeveer hetzelfde met paarden.

Ik hoor wel eens dat mensen uit de paardenwereld geen paardenvlees eten, omdat ze vrezen dat dat vlees afkomstig kan zijn van een paard dat ze gekend hebben, dat dan geslacht is. Vaak worden paarden geslacht omdat ze "onhandelbaar" of "gemeen" zijn, terwijl de schuld bij de mens ligt, die het paard gekweld heeft met zweepjes en sporen.

Het is heel goed dat jij vegetarisch bent. Als veel mensen zouden minderen met vlees, zou het al een enorm verschil maken. Jammer genoeg vinden mensen het vaak te lekker, of denken ze dat het niet veel uitmaakt als "alleen zij geen vlees eten".

Ik hoop dat je intussen al wat minder van streek bent. Zijn er in je omgeving nog mensen die voor dierenrechten opkomen? Misschien is het wel fijn als jullie hierover kunnen praten.

Groetjes
Kenshin
Dankjewell❤️❤️

Ik vind het van ale dieren heel erg maar ik weet niet beter dan bordjes met koe en varken zegmaar.... Dat bordje overviel mij nog.

Mijn moeder enzus zij flexitaries door mij en eeten dus geregeld geen vlees (maar vinden het te leker om te stoppen) ik heb ook niks tegen vlees eeters ofzo.

Vandaag aaten we dus expres alemaal vega omdat ik daar dus zo van streek door was. Ook zegt mijn gezin expres niet de naam van het diersoort van het vlees er bij.... En probeer geen vlees te eeten waaraan je goed kan zien welk dier het was. Dat helpt erg goed.

Ik vind het erg jammer dat zoon groote winkel geen rekening houd met mensen die daar gevoelig voor zijn door mega groot alemaal dieren namen daar te kwakken.

Ik dacht oprecht dat paarden vlees in nl niet verkocht werd en dat ales van de slacht naar het buiten land ging.

Ik heb geen geld om een paard te houden maar ik heb altijd al gezegd dat ik een dier wil redden ik wild de sport niet in niks ik wil een dier redden maar naar een paarden markt gaan lijkt mij lastig aangezien ik al moet janken als ik er een vid van kijk....

Mischien ben ik overgevoelig.... Maar he 👍🏻

Dankjewelll ik ben er nu een stuk rustiger over maar ik was wel echt even in een verdrietige staat. 't was denk ik ook omdat ik net van paardrijden kwam in mijn rijkleding... Dan raakt je dat natuurlijk nog net iets meer...


❤️❤️❤️
'Ik vind het erg jammer dat zo'n grote winkel geen rekening houdt met mensen die daar gevoelig voor zijn door mega groot allemaal dieren namen daar te kwakken. '
Ik snap dat die bordjes confronterend kunnen zijn. Aan de andere kant is het nuttig dat die bordjes er staan, zodat mensen zich ervan bewust zijn wat ze eten.

Als je voor dierenwelzijn op wilt komen, zou je kunnen beginnen met vrijwilligerswerk in bv. een asiel. Je kan er met honden gaan wandelen. Op die manier krijgen honden zonder thuis ook liefde en aandacht.

'Mischien ben ik overgevoelig.... Maar he'
Ik vind het best mooi dat je zo met dieren inzit. Het is natuurlijk niet fijn om elke keer van streek te raken in de winkel. Nog extra confronterend is het als je net van je paard afkomt, en dan in de winkel paardenvlees ziet liggen 😕
Dankje well.

Ik ben niet echt in staat te werken.... Puur omdat ik uitgeput uitschool kom... Wel vind ik het een mooi iedee idd om die dieren aandacht te geven👍🏻

Ja die bordjes zijn handig maar het was wel erg groot ik stond denk wel 10 meter er vandaan... Dan kies je ook niet om zegmaar daar langs te loopen want dat ontwijk ik maar dat lukt zo niet... Ik ga in iedergeval niet meer mee naar die winkel wand dat gaat niet werken.

Dankje❤️
Hoi,

Ik snap dat deze bordjes voor jou confronterend kunnen zijn, maar laten we ook realistisch blijven. De Jumbo is en blijft een supermarkt en wil gewoon z'n producten verkopen. Ik zou het wel handig en overzichtelijk vinden als ik in supermarkten zo duidelijk alles kon vinden. Jij en mensen die er zo van schrikken zijn nu eenmaal in de minderheid.

Dat neemt niet weg dat het dus naar voor jou is. Het is inderdaad niet tof om geconfronteerd te worden met deze bordjes.

Je hebt natuurlijk die dieren met een bepaalde schattigheidsfactor. Ik vind het bv erg naar om te horen dat mensen konijn of hert eten.

Ik denk dat je goede methodes hebt, om je gewoon te kunnen blijven focussen op de goede dingen.

Aan de andere kant lijkt het me ook niet verkeerd dat je af en toe ermee geconfronteerd wordt. Op die manier schrik je er misschien minder van. Dan is de Mega Jumbo misschien niet de juiste plek om te beginnen, maar eerder bv thuis, met 1 pakje vlees ofzo. Ik bedoel niet dat je het moet eten, laat dat duidelijk zijn, maar het gewoon zien. Dan gaat die schrik factor er wellicht af.

Probeer je gewoon lekker te focussen op de lieve dieren in je omgeving. Geef ze een extra knuffel :)

Gr. Pin
Ik heb vroeger gewoon vlees gegeten. En ik schrik niet van vlees wand dat zier er gewoon uit als een raare roze sulstantie maar als ik weet welk dier het was enzo... Ja... Konijn enzo vin ik ook heel erg maar dat is algemeen bekend zegmaar paard was dat voormij nog niet (dat je het in gewoone supermarkten kon kreigen) ik ben ook gepest dat een kind de heele dag paardenvlees riep naar mij enzo..

Dat versterkt het alemaal denk ik...
En als je dan wel kijkt naar welk dier zo'n stukje vlees is? Misschien haalt dat een schrikeffect weg als je dat wat vaker ziet.

Wat stom dat kinderen je vroeger hebben gepest en paardenvlees naar je hebben geroepen! Dat slaat echt nergens op. Het is ook zeker wel begrijpelijk dat je er daarom wat slechter tegen kan. Bij het zien van dat bordje denk je dan niet alleen aan de paarden, maar ook aan het pesten.

Doen ze dat nog steeds? Want dat kun je melden bij je mentor, zodat hij/zij ze er op aan kan spreken. Dan kunnen ze ermee stoppen.

Gr. Pin
Ik ben weer 2 schoolen verder gelukig😂

Ik ga voorlopig gewoon niet meer Nara de mega jumbo (werd ooo enorm gestremd door de drukte) en bij onze normaale supermarkt is dat niet.

Dankjewell❤️

Reageer