Vraag

Veel schoolwerk en stress

  • 10 May 2021
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi hoi!

Ik ben 15 jaar, en de laatste tijd heb ik echt geen motivatie, zin en energie om iets te doen. Voor school of dingen die ik zelf wil doen. 

Soms word ik wakker, ga ik naar beneden om te eten dan weer naar boven en dan huil ik, omdat ik echt niet meer weet wat ik met mijn tijd moet doen en omdat mijj gezin me zo moe en verdrietig maakt. 

Meestal kijk ik anime of lees ik online manga om door de tijd te komen, maar ik heb zo veel meer te doen voor school omdat ik er al niet zo goed voorsta en ik moet dit jaar wel halen, anders maken mijn ouders me echt af. 

Ik weet zelf ook wel dat er iets moet gebeuren, maar het is zo veel en ik weet niet meer waar ik moet beginnen met al het schoolwerk. 

 

Mijn ouders helpen ook niet echt mee. Ze zeggen de hele tijd dat ik iets moet doen, en dan komen bij mij op mijn kamer kijken, om alles wat ik koet doen aan te wijzen. Kleren opruimen, raam open, stofzuigen, opruimen. Heb je het huiswerk al gemaakt? Heb je nog toetsen? Het is heel vervelend omdat mijn kamer de plek is waar ik zelf kan zijn en alleen kan zijn en dan komen ze binnen zonder te kloppen gewoon om alles erger te maken. 

Als ze weg gegaan zijn, moet ik vaak huilen. Mijn ouders maken het niet beter door alles aan te wiizen wat ik moet doen. daardoor lijkt alles alleen maar een grotere taak en ik zou willen dat ze me gewoon met rust zouden laten. ik weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen met alles te doen. 

 

Wat kan ik hier aan doen? 


2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey Lola234,

Ik herken het wel, dat je niet weet wat je moet doen om de tijd door te brengen.

Ik heb geen oplossing voor wat je zou kunnen doen maar wel voor school. Je kan het met je mentor/vertrouwenspersoon bespreken. Zij kunnen je dan helpen met school en tot een oplossing komen.

Probeer dingen te doen waar je blij of rustig van wordt. Het helpt heel erg om alles wat minder erg te maken.

Groetjes iemand.

Badge

hee ik herken dat gevoel heel erg en heb ook helemaal geen motivatie. misschien kan je met je mentor of een vertrouwenspersoon praten. als je je verhaal aan iemand kan vertellen lucht dat heel erg op.

ga eens een keertje met vriendinnen afspreken zodat je kan ontspannen en school even kan vergeten.

 

liefs mij:)

Reageer