veel problemen , weet niet wat doen

  • 2 August 2019
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo,

Het loopt al een tijdje zo ik mij enorm slecht voel in mijn vel. Ik heb zelfmoordpoging achter de rug die mislukt is. Ik word gepest op school en in mijn klas. Ik heb nooit een goede klas gehad. Maar wel 2 top vriendinnen daarin. ( B & F) Ik ben deze door al het pestgedrag kwijt..😢Ik werd door heel het school gepest met K3. In mijn klas heeft iemand gezegd tegen heel de klas ik lesbisch ben tegenover B. Zei is mijn beste vriendin. We deden alles samen. Ik werd gedreigd met berichtjes ik dood moet gaan... De laatste weken van het schooljaar ben ik ook niet naar school geweest het was teveel en ik heb enorm veel schrik. Ik zei tegen B & F ik weg zou gaan van school volgend schooljaar. B wou dit echt niet ze wou niet ik haar achter liet maar nu heb ik wel de knoop doorgehakt ik toch ga veranderen. Ik heb op school samen met de directie vaak samengezeten maar er gebeurde nooit iets. 1 dag was het goed daarna was het terug gedaan. Ik vertrek binnen 16 dagen naar Spanje met K. Ik heb dit samen geboekt met B door alles weet ik niet of ze nog mee gaat ik heb haar nog niet gehoord. Ik heb enorm veel schrik als ze mee gaat om haar terug te zien. Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Geeft iemand tips?

bye

- De tekst is aangepast om de anonimiteit te waarborgen -

1 reactie

Beste Lore,

Wat een vervelende situatie, je wordt gepest in de klas en op school. Je bent je vriendinnen kwijt, en tenslotte wordt er ook nog gezegt dat je lesbisch bent! De beste oplossing is altijd reageren. Dit is natuurlijk niet makkelijk. Praat er daarom over met je leerkrachten, je ouders of iemand anders die je vertrouwd. Je school heeft namelijk de plicht iets tegen de pesters te doen. Je kunt dit doen zonder dat jou naam wordt genoemd als jij dit niet wilt. Je kunt ook vragen aan je ouders of zij een gesprek met de leerkracht willen aangaan als jij dit te spannend vindt. Als dit niet werkt moet je dit steeds weer aangeven aan je leerkracht. Als dit niet werkt kun je dit natuurlijk ook met de directie bespreken, De directie kan eventueel op schorsing overgaan. Ook ben je je vriendinnen kwijt, probeer eens contact met ze te zoeken en vraag waarom ze niet meer met jou willen praten. Probeer het gesprek aan te gaan als je je vriendin ziet als je op vakantie gaat. Praat erover. Je kunt ook altijd bellen met de Kindertelefoon. Dan krijg je (als je wilt) een volwassene aan de lijn die jou advies kan geven. Het telefoonnummer van De Kindertelefoon is 0800-0432, je kunt dit bellen van 11:00-21:00 van maandag tot zondag. Ik hoop je een beetje geholpen te hebben. Ik wens je veel sterkte.

Groetjes,

Jack


Bronvermelding: https://www.stoppestennu.nl/tips-tegen-pesten-van-het-pestweb-voor-jongeren

Reageer