veel problemen, ik denk vaak aan zelfmoord

  • 19 April 2024
  • 11 reacties
  • 164 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hoi,

Ik ben hier voor het eerst en vind het best spannend om hier met onbekenden over mijn problemen te praten.  Doordat er telkens weer iets bij komt, denk ik er elke dag wel aan om zelfmoord te plegen ... Ik heb dit 2 keer eerder geprobeerd de eerste keer wilde ik ********** en de tweede keer heb ik *********************ingenomen.  Mijn problemen spelen al bijna 3 jaar en ik heb geprobeerd om het voor me te houden, maar een vriend zag dat het niet goed ging en kwam na me toe, waardoor ik toegaf dat het inderdaad niet goed ging en zelfs gedachten aan zelfmoord had, toen werd het een heel ander gesprek hij begreep wel waarom ik mij rot voelde, maar bij het stukje over zelfmoord, moest ik hem beloven om mezelf niks aan te doen.  Ik heb hem uiteindelijk niks beloofd, en toen ik paar maanden geleden ********************* werd ik opeens weggetrokken door diezelfde vriend, ik raakte compleet in paniek en wist niet wat te doen uiteindelijk kreeg hij mij wel rustiger maar ik zat met schuldgevoel en dat werd erger, waardoor ik paar weken later een ****************.  Mijn beste vriendin had mij uiteindelijk gevonden en 112 gebeld, als ze dat niet had gedaan was ik er nu niet meer geweest …………...Nu komt er steeds meer bij en snijd ik mezelf weer elke dag en komen de zelfmoordgedachten sterk naar boven, ik zeg eerlijk voor mezelf hoeft het niet meer, maar omdat ik niks beloofd heb wil ik niet dat mijn vrienden vertrouwen in mij kwijt raken.  Als iemand tips heeft hoor ik het graag als dat niet zo is dan begrijp ik dat en is de keuze al voor mij gemaakt, want ik kan niet meer....

Groetjes en alvast bedankt voor het lezen!

 

De tekst is aangepast door de kindertelefoon i.v.m. met mogelijk triggerende details.


11 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je hebt kennelijk hele goede vrienden die jou bijstaan. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Ab W (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Tinkerbell ,

Jeetje wat heftig !!!😥 Ik ben echt geschrokken!

Wat voor dingen zijn er precies gebeurd? Heb je daar ooit met een volwassen over gepraat, en hulp bij gekregen? Of met je vrienden erover gehad?

Heb je al ooit met de Kindertelefoon of 113 gebeld of gechat? 

Heel veel sterkte hiermee!!!!

 

Reputatie 7
Badge +5

Hii lieve @Tinkerbell,

Het klinkt allemaal heel naar wat je ons verteld.. Ik vind het echt super knap van je dat je verhaal met ons durft te delen hier!

Ik wil je net zoals @Ab W aanraden om eens een keer te bellen of te chatten met https://www.113.nl/ voor advies. De mensen daar zijn 24/7 bereikbaar en ik denk dat dat je goed verder kan helpen. Je kan ook een keer met de kindertelefoon bellen of chatten voor hulp.

Zijn er buiten je vrienden ook andere volwassenen die afweten van hoe je je voelt? Want misschien is het hoe moeilijk het ook is wel een goed idee om een volwassene in vertrouwen te nemen. Kan je misschien met je ouders praten over hoe je je voelt of met iemand anders die jij vertrouwd? Ik weet hoe lastig het is om over dit soort dingen te praten, maar je verdient echt hulp en steun hierin en er zijn echt mensen voor je die voor je klaar staan! Als je praten eng vindt kan je het ook altijd via een berichtje vertellen en misschien kan je je vrienden ook om hulp vragen.

Ik gun je echt het allerbeste toe en hou asjeblieft vol! Ik weet dat opgeven soms de oplossing lijkt te zijn, maar er is echt licht aan het einde van de tunnel! Ik geloof in je en dat doen wij allemaal hier!❤️

Heel veel sterkte en liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 3
Badge

Hey jesse08 en ItsJustMe

Ik heb inderdaad ook al aantal keer contact gehad met 113 .en ik wil het liever niet aan mijn ouders vertellen ze begrijpen mij niet of zeggen dat het mee valt ( zo voelt dat anders niet) en misschien willen mijn vrienden dat ik door ga , maar dat neemt mijn schuldgevoel van beloven niet weg en ik voel telkens om mezelf iets aan te doen met snijden of medicijnen weer innemen...ik ben gewoon op 

Reputatie 3
Badge

Jesse08 de dingen die gebeuren zijn dat mijn opa's en oma's vlak na elkaar zijn overleden, mijn ouders vaak ruzie hebben en ik alles op me krijg en dat ik telkens flashbacks heb van eerder maar ook dingen en personen voor me zie die er niet zijn. 

Reputatie 7
Badge +6

Misschien kan je het met iemand van school er over hebben?

Je kan ook naar een psycholoog, dat je mensen en dingen ziet die er niet zijn lijkt me heel heftig en dan kan degene misschien ook onderzoeken waardoor dat komt. En met een psycholoog kun je ook over alles praten waar je mee zit.

Reputatie 3
Badge

Op school wordt er helaas niks aan gedaan, ben al wel bij een psycholoog geweest, maar het was niet ernstig genoeg om daarvoor hulp te krijgen.... waardoor ik uiteindelijk vooral dacht dat het aan mezelf lag en nu nog steeds wel. 

Reputatie 7
Badge +6

Dan is het echt geen goede psycholoog hoor!

Ik ben ook naar een psycholoog geweest en die heeft mij zoiets nooit gezegd. En mijn problemen zijn echt niet groter dan die van jouw.

Misschien kan je nog een keer naar een andere psycholoog?

Reputatie 2
Badge

Hey @Tinkerbell ik heb een beetje het zelfde probleem aleen heb ik het nog nooit geprobeerd en heb het nog niet 3jaar maar dit gaat over jou niet over mij ik snap dat je niet met je ouders durft te praten maar je vrienden hebben je al geholpen mis kunnen ze ook me denken over wat je nu moet doen want hun kennen je natuurlijk iets beter dan ik.

Reputatie 1

Ik snap helemaal hoe je je voelt, ik heb al een aantal zelfmoord pogingen gedaan allemaal gefaalt.

Reputatie 5
Badge +1

hoi,

Wat heftig verhaal zeg!

Er zijn al hele goede reacties geplaats door ander!

Ik vind het echt knap dat je hier zo goed over geschreven hebt, echt heel knap veel mensen kunnen dat niet!

Ik heb zelf vroeger ook veel aan zelfdoding gedacht(, maar nooit echt een poging gedaan). Ik vind het heel fijn om te horen dat je zulke vrienden hebt en dat je daar mee praat, blijf dat vooral doen!

Mijn ervaring is dat het beter kan worden. Mij is dit gelukt door vrienden, een hele fijne coach (paardencoach) en paar andere mensen en mijn konijnen. 

Ik weet zeker dat je je beter gaat voelen op een dag. Het voelt misschien niet zo, maar je kan het.

 

Je bent een mooi mensen en er houden mensen van je. 

Hopelijk voel je je snel beter en komt er een mooiere tijd je tegemoet!

Ik geef om je en vergeet niet dat je dit kunt,

L❤

Reageer