Vraag

Veel last van trauma's

  • 5 April 2024
  • 8 reacties
  • 94 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Hii,

Ik heb in mijn vorige topic al verteld dat ik me best depressief voel. Een grote rol in mijn depressie zijn trauma's waar ik heel veel last van heb.. Sommige dingen heb ik in mijn vorige topic al genoemd, maar details over mijn trauma's wil ik nu nog liever niet vertellen omdat ik dat erg moeilijk en eng vindt.

Ik heb heel veel last van negatieve gedachtes door mijn trauma's en heb een enorm laag zelfbeeld. Mijn zelfvertrouwen is ook compleet verdwenen. Ook heb ik veel last van flashbacks op de meest random momenten waardoor ik in paniek raak en soms denk ik aan zelfmoord tijdens paniekmomenten. Tijdens het slapen droom ik ook bijna iedere nacht over de trauma's en herbeleef ik ze waardoor ik dus ook geen oog dicht doe.

Heb ik misschien last van PTSS ofzo? En hebben jullie misschien tips en advies voor mij over wat ik het best kan doen? Alvast bedankt voor het reageren.

Liefs van ItsJustMe <3


8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey @ItsJustMe 

Ik weet wat je bedoelt. Ik heb ook last van trauma's.

Zoals je van me weet durf ik bijv. m'n huis niet uit enzo.

Voor mijn trauma's hadden mijn ouders vroeger hulp gezocht enzo.

 

Wat ik gek vind:

Ik heb heel veel problemen. (Echt heel veel)

En voor alle begeleiding die ik heb gehad heeft het ne helemaal niks opgeleverd. Ik heb zelf al m'n problemen opgelost.

 

Wat wil je allemaal weten?

Vragen zijn altijd welkom.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 2
Badge

Hey 

Ik heb zelf PTSS door mijn vader. Je kan PTSS herkennen door bepaalde symptomen

1. Je bent vaak alert

2. Je raakt vaak in paniek

3. Als je iets ziet wat met de traumas te maken heeft krijg je symptoom 2

Ik hoop dat je er minder last van gaat krijgen. Je zou ook op school naar je leerkracht kunnen gaan en er over praten. Meestal lucht dat op. 

 

Met vriendelijke groet, hf 

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb het even opgezocht en ik denk dat ik ook wel de lichte versie van PTSS heb.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Wat vervelend! Het kan idd dat je PTSS hebt, een psycholoog kan dat volgens mij wel onderzoeken en miss je doorverwijzen voor therapie. Als je naar de huisarts gaat kan je vragen of hij je doorstuurt naar een psycholoog, maar ik denk dat hij dat sowieso wel doet. 

Wat @Wees Jezelf Bij Noah zegt herken ik wel , bij mij hielp/helpt begeleiding enzo ook niet echt, dat het nu met mij wat beter gaat is eig vanzelf gegaan. Ik heb ooit ook EMDR gehad en dat heeft toen ook eig niks geholpen. Maar bij veel mensen helpt het ook wel dus ga niet denken dat therapie zinloos is🙂

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Wees Jezelf Bij Noah Jammer dat de begeleiding en hulp niet hielp bij je.. Hoe heb je daar zelf eigenlijk een oplossing voor gevonden?

@helikopterfan Ja dat is in het kort samengevat wat ik ook ervaar..  Ik ga volgende week waarschijnlijk naar de huisarts met mijn moeder omdat ik hulp moet krijgen voor mijn depressie enzo. Heb jij er ook hulp voor gekregen en hoe gaat het nu met je? Trouwens leuke naam heb je nu gekozen :)

@Jesse08 Ik denk idd dat ik wel bij de psycholoog terecht ga komen want ga volgende waarschijnlijk naar de huisarts zoals je misschien al wel weet. Ik weet niet of ik daar wel kan praten want sommige dingen zitten echt heel diep zeg maar en ik vind het een enge gedachte op naar een psycholoog te gaan.

Lastig dat de Emdr bij jou niet hielp.. Weet je nog wel wat van de sessies die je hebt gehad en hoe ging dat ongeveer? En hoe heb jij eigenlijk een oplossing voor je trauma's gevonden?

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +6

Het is heel lang geleden, ik denk dat ik 7 was ofzo. Ik kan me er bijna niks van herinneren... Ik was ook vergeten dat die therapie EDMR was, tot mijn vader daar bij de psycholoog over begon ;)

Het is gewoon vanzelf steeds minder geworden , soms heb ik er nog wel een beetje last van maar veel minder:)

Reputatie 7
Badge +12

@ItsJustMe 

Kijk,

Ik heb echt heel veel begeleiding gehad.

De begeleiding hielp wel een beetje. Ik ben bijvoorbeeld sterker geworden. (Sociaal en mentaal)

 

Ik heb ook PMT gehad. Dat hielp wel. Sterker staan enzo. Ik gebruik het soms nog steeds.

 

Hoe ik er zelf een oplossing voor heb gevonden is dat ik echt in zo'n struggle zat en uiteindelijk zelf een oplossing heb gevonden en op wonderbaarlijke wijze werkte het.

 

@Jesse08 

EDMR, dat woord zocht ik.

Ik heb ook EDMR gehad. Dat was echt vreselijk. Want het hielp niet. Steeds naar lichtjes kijken, echt verwarrend.

 

 

Ik heb ook medicatie gehad voor ADHD. Maar dat werkte niet. Dus weten ze dat ik dat niet heb.

 

Het stomste aan de basisschool was toch dat ik anders was. Allemaal kinderen nodigden me nooit uit voor een feestje. Echt nooit. Dus daar heb ik ook trauma's van.

En van dat ik gepest werd. Ik ben letterlijk de complete basisschool gepest omdat ik 'anders' was.

 

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, vragen zijn welkom.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +12

(Sorry voor deze gigantische lap tekst)

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reageer