Vraag

Veel last van spanningen, ik snap het niet.

  • 23 April 2024
  • 6 reacties
  • 44 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hee allemaal, ik heb heel vaak last van spanningen die komen dan zomaar uit het niets. Ik wordt dan misselijk en ga trillen. Ik vind het bijvoorbeeld heel spannend om naar het gymveld te gaan terwijl ik gym zelf echt heel leuk vind. Soms vind ik een hockeywedstrijd echt heel eng terwijl hockey echt mijn alles is. Ik vind het heel gênant en ongemakkelijk om er over te praten. Ook als ik denk dat ik buikpijn krijg krijg ik ook daadwerkelijk lastvan m'n buik. Ik vind dat zo ontzettend vervelend hebben jullie nog tips??


6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ja dat is heel lastig en vervelend. Je hebt geen idee of het naar boven komt bij een bepaalde situatie? Of altijd spontaan?  Gaat er ergens anders iets heel moeilijk, of heb je het heel erg druk op school? Zulke dingen kunnen meewerken aan spanningen en angst. Ik heb zelf baat bij ontspannings oefeningen die je op YouTube kunt vinden.  bijvoorbeeld

Suuz Geleide meditaties - YouTube 

Zij heeft, vind ik, hele fijne meditaties en een prettige stem. Ik ben er al een paar keer bij in slaap gevallen ;) Ik doe dit vaak ‘smiddags om rust te krijgen in mijn drukke hoofd 😊 en even leeg te worden. Het geeft wel een stukje ontspanning en het kan je helpen. En natuurlijk is het ook een heel goed idee om de huisarts te vragen als het blijft en je er echt veel last van hebt!

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 1
Badge

Hee eigenlijk krijg ik het vooral als ik een lastige dag heb en er veel over nadenk. En bedankt voor het filmpje!

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Hannah1234  graag gedaan en ik hoop dat je er iets aan hebt of andere tips krijgt! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 5
Badge +1

Hoi,

Zou het kunnen dat je heel veel stress hebt opgestapeld?

Ik heb dit zelf namelijk. soms krop ik heel veel (onbewust) op, dit kunnen echt hele kleine dingen zijn. En als er dan iets gebeurt kan dat net de druppel zijn. Misschien gebeurt er net voordat je op het sportveld op gaat net iets wat je spanning geeft en dat dat net de druppel is waardoor je heel groot reageert. 

Misschien is dit totaal niet waar jij last van, maar ik heb dit zelf en wist lang niet waarom ik zo heftig op dingen reageerde. dus misschien heb je er iets aan.

Je zou ook elke keer als het gebeurt op kunnen schrijven wat er daarvoor gebeurt was. misschien herken je na een tijdje hier patronen in.

of zoals @Tartan14 ook al soort van geschreven had meer ontspan momenten in je dag plannen.

 

Hopelijk heb je hier iets aan en gaat het snel beter!

liefs,

L❤

Reputatie 1
Badge

Hallo,

Nu ik er zo over nadenk zou dat best wel eens kunnen. Ik ervaar vaak stress op school of thuis door problemen ik denk dat ik wat @Tartan14 al zei soms ontspanningsoefeningen ga doen. Bedankt!

Liefs hannah

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Hannah1234  ik hoop dat je er baat bij hebt !  Geef je er lekker aan over want dan werkt het het beste!

Groetjes liefs Tartan X

Reageer