Hallo,
Lang verhaal, zou graag een gesprek willen starten met mensen hierover.
Ik ben een jongen, bijna 16 en zit in de 4e op het vwo, ik merk dat ik de laatste tijd heel vaak en heel erg verdrietig ben. Ik heb mij al wel eens eerder zo gevoeld en ben over het algemeen erg emotioneel. Vroeger heb ik er wel eens met mijn moeder over gepraat en ben zelfs (vanwege gescheiden ouders) naar een kindertherapeut geweest, maar dat was toen ik erg jong was. Nu is het a anders maar ik vind het lastig om het goed te beschrijven, ik heb een grote vriendengroep die alleen maar groter wordt maar ik merk dat ik eigenlijk maar met 1 a 2 personen echt wil praten tegenwoordig. Een daarvan is een hele aardige vriendin die ik al vanaf de basisschool ken en ik heb haar zelfs leuk gevonden, zij heeft mij toen afgewezen en ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze nog met mij wilt praten. (ik heb ook samen met haar een belofte gemaakt om beide cum laude af te studeren) Het probleem is alleen dat ookal voelt het alsof ik met haar over alles kan praten ik gewoon niet weer raar wil overkomen en niet die vriendschap wil verliezen.
Maar aan de andere kant merk ik dat ik de laatste tijd een stuk meer kwijt moet dan dat ik doe. Ik heb daarom ook een van mijn oude mentoren geappt om een keer bij te praten zoals we al vaker hebben gedaan.
Ik zit nu ook midden in een toetsweek en heb mij ziekgemeld voor de eerste toets omdat ik door deze persoonlijke problemen echt niet klaar ervoor voelde, en het leren gaat echt vreselijk nu. De druk voelt gewoon zo hoog en ik heb het gevoel alsof niemand die ik ken mij echt interessant vind voor mij. (Ik heb laatst ook een soort van relatie gehad met iemand maar dat werkte niet, dat is nog een langer verhaal wat ik voor nu maar even bij me hou) Maar ik heb ook weer niet veel te klagen en dat maakt het misschien juist erger. Ik houd er ook niet van om dit tegen iedereen te vertellen, alleen mensen die ik echt mag weten dit.
Ik wilde denk ik gewoon even mijn verhaal kwijt en wil ook vooral van jullie horen of jullie weleens hetzelfde hebben gevoeld en misschien tips hebben of ook gewoon willen praten.
Ik zou ook heel graag een goed gesprek willen starten met jullie dus reageer vooral als je iets wilt vertellen.