vedrietig zonder reden?

  • 29 July 2019
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

Badge +1
  • Weet de weg
  • 20 reacties
Hey hey,
ik ben de laatste tijd redelijk vaak zonder reden erg somber (meestal in de avond/nacht) hebben jullie dit ook wel eens? En zo ja, wat doen jullie dan om je beter te voelen?
xx

4 reacties

Hey,

Ik heb misschien een paar ideeen waarom dit eventueel zou kunnen komen;

  • misschien voel je je eenzaam
  • misschien zit je ergens mee
  • misschien word je bijna ongesteld, als je een meisje bent
  • misschien heb je ruzie met iemand
Het kunnen heel veel factoren zijn. Vraag jezelf af: Waarom voel ik me zo? Is er vandaag wat gebeurd?

Dagboekje
Ik geef altijd als standaard tip : Hou een dagboekje bij
En dan denken de meeste van, pff een dagboek? Daar heb ik geen tijd voor.
Je kan dan bijvoorbeeld 5 leuke dingen opschrijven wat er gebeurd is die dag en 3 minder leuke dingen die er gebeurd zijn.

Verveling?
Misschien verveel je je en weet je niet zo goed hoe je je moet uiten. Je kan bijvoorbeeld je hobby's weer doen of nieuwe hobby's ontdekken! Of een sport doen. Dit geeft je misschien aan de einde van de dag een goed en positief gevoel. Als je ook dingen doet die je niet leuk vind kan je je hierdoor ook eenzaam voelen.

Ongesteld worden of zijn (Alleen als je een meisje bent)
Misschien word je weer ongesteld. Als je ongesteld word ben je meestal een week van te voren somber. (Dat hoeft niet het geval te zijn bij iedereen, want sommige meisjes hebben dat niet maar wel een hoop meisjes)
En misschien voel je je wat down door dat?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, mocht dat niet zo zijn :
Praat erover met je ouders of vrienden. Een psychiater zou ook kunnen helpen ( Zie die mensen niet als slecht, ze willen je helpen en je hebt dan een luisterend oor 👍🏼)
Groetjes,
Miss. W
Badge +1
Bedankt voor je antwoord Miss.w
Dat van dat ongesteldheid wist ik niet en het zou best kunnen dat het daardoor komt dat ik zo somber ben!
Gewoon puberteit, dit heeft de meerderheid van deze leeftijd.
Hey hey,
ik ben de laatste tijd redelijk vaak zonder reden erg somber (meestal in de avond/nacht) hebben jullie dit ook wel eens? En zo ja, wat doen jullie dan om je beter te voelen?
xx


Wow ik herken mezelf hier ook erg in. Waarschijnlijk komt het bij mij gewoon omdat ik eenzaam ben ofzo. Zelf ben ik dan de hele avond somber dus heb helaas geen tips voor je. Zorg goed voor jezelf!

Reageer