Skip to main content

Haihai, ik vroeg me af of jullie vinden dat de pesters gelijk hebben.

Verhaal : Ik zat in de klas te werken toen de docent even naar de toilet ging. Op dat moment haalde een jongen uit mijn klas een vape uit z'n tas en begon te vapen in de klas. Ik ergerde me er heel erg aan omdat ik gezondheids problemen heb en ik dus zo min mogelijk bij die (gevaarlijke) stoffen in de buurt moet zijn. Later vertelde ik dat tegen de mentor omdat ik niet in het ziekenhuis wilde belandden door een klasgenoot. De mentor ging toen met hem in gesprek. Daarbei zei ze ook dat ze het van mij had gehoord.  De weken daarna werd ik snitcher genoemd en verrader. Dat ging zo door tot het einde van het schooljaar. Toen kregen we te horen in welke klas we volgend jaar zouden zitten. Toen bleek dat er een paar van die kinderen bij mij in de klas zaten, zeiden ze "neeee niet nog een jaar met de snither”. Ik vond dat echt niet leuk. Na de zomervakantie dacht ik dat ze misschien minder boos zouden zijn maar ze bleven doorgaan met het gepest. Nu is het alweer bijna zomervakantie en is die jongen van school gestuurd maar het gepest gaat nog steeds door. Wat vinden jullie? Hebben de pesters gelijk?

Hey! Nee jij hebt gelijk! En het is belachelijk en asociaal dat die vent zat te vapen. En ook dat die anderen hem maar een beetje na praten met dat snitchen. Ze weten blijkbaar niet dat jij er een goede reden voor had. En dat het ook gewoon dom is wat ze doen. Het is trouwens ook niet super handig van die docent om jou te noemen in dat gesprek maar goed. Ik zou dit echt bespreken met je mentor. Misschien is een goed klasse gesprek hier een oplossing. Want als ze de ware reden horen doen ze hopelijk ook niet zo dom meer. Verwijt jezelf niks want jij hebt echt niets verkeerds gedaan! 

Liefs, Tover xxx 

Hoiii,

Nee hoor! Jij hebt hartstikke gelijk! Als je gezondheidsproblemen hebt, dan meld je dat idd. En waarom vapet hij überhaupt in de klas?! Laat dat lekker thuis! En de andere pesters zijn gewoon een stelletje onzekere kinderen die aandacht willen.

Groetjes, justGhast

Reageer