Hoi, ik ben een meisje van 16 jaar en zit nu in mijn voorexamen jaar op havo-niveau. Als het aan mij ligt, en ik een keuze echt alleen maar voor mezelf zou maken, zou ik nu per direct van school afwillen. Ik wil mijn ouders ook trots maken, en door van school af te gaan (wat niet eens kan) maak ik het mezelf lastiger in de toekomst qua diploma enz. Aan de ene kant ben ik van mening dat dit school systeem echt slecht is. Dat we vanaf de leeftijd 11 6/8 uur lang in een lokaal moeten zitten, er zoveel binnenkomt en we ZO veel werk meekrijgen. Van de andere kant zie ik dat kinderen om me heen het wel gewoon lukt, om goede cijfers te halen etc. Ik ben vorig jaar al blijven zitten. Ik begin altijd heel goed, maar als het me teveel wordt leg ik het er maar bij neer. Ik stop. Met het maken van huiswerk, opdrachten en leren. Het helpt ook niet dat ik het op school niet kan vinden met docenten(geen 1) en ik ze ook niet mag… Ik zou al twee keer een gesprek met m’n schoolarts gehad hebben, maar ik heb al twee x smoesjes verzonnen van waarom ik er tóch niet was. Verder doe ik ook alsof ik last heb van buikpijn en zit ik nu al 3 maanden thuis. Help, ik weet het even niet meer, aan de ene kant zie ik dat mensen die ik ken die op t mbo zitten het leuk hebben, en dan denk ik, “Zal ik niet naar het mbo gaan?”, maar dan voelt het alsof ik twee jaar weg heb gegooid. Ik zit met zó veel vragen, ik verwacht niet dat mensen me helemaal snappen, ik weet ook niet hoe ik zo veel in woorden uitdruk. Naja doeiiii
Hey
Ik heb helemaal het zelfde als het te veel wordt doe ik ook niets meer en in het begin begin ik ook goed maar dan gaat hetgeen heel heel groot stuk naar beneden ik moest ook 3 keer met een opvoeder spreken maar heb ook 3 keer niet gegaan en heb ook smoesjes verzint maar dit is echt geen reden om thuis te blijven ik kom van latijn en dat was echt lastig voor mij want ik heb ook. Sociale faalangst en da heeft het alleen maar slechter gemaakt omdat ik geen vragen durfde te stellen en da is omdat iedereen mee was met de leerstof behalve kien ik dacht als ik een vraag ging stellen dat ze gingen denken dat ik dom ‘was dus heb ik dat maar niet gedaan ze hebben deze richting voor me afgeslote en ik was echt boos op me zelf ik zit nu in een heel heel laag niveau maar het lukt me nog steeds niet
maar dit is echt geen reden om 3 maand thuis te blijven je moet echt blijven doorzetten en ik snap wrm je dit doet maar dit is echt geen oplossing geloof me tis slecht voor jouw en je toekomst dus probeer naar school te gaan okey en ik hoop dat je dit ook echt doet er zijn mensen die je echt wille. Helpe en als je dat niet toe laat dan gaat het ook heel moeilijk snap je ik zit ook nu 7 dagen 7 u op school en ik heb zo veel taken niet gemaakt maar ik blijf doorzetten en ik hoop dat jij dit ook gaat proberen en stuur me aub een berichtje om me te informeren hoe het dan gaat okey
Xxx nevadatje
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.