Skip to main content

Hoi, ik ben een meisje van 16 jaar en zit nu in mijn voorexamen jaar op havo-niveau. Als het aan mij ligt, en ik een keuze echt alleen maar voor mezelf zou maken, zou ik nu per direct van school afwillen. Ik wil mijn ouders ook trots maken, en door van school af te gaan (wat niet eens kan) maak ik het mezelf lastiger in de toekomst qua diploma enz. Aan de ene kant ben ik van mening dat dit school systeem echt slecht is. Dat we vanaf de leeftijd 11 6/8 uur lang in een lokaal moeten zitten, er zoveel binnenkomt en we ZO veel werk meekrijgen. Van de andere kant zie ik dat kinderen om me heen het wel gewoon lukt, om goede cijfers te halen etc. Ik ben vorig jaar al blijven zitten. Ik begin altijd heel goed, maar als het me teveel wordt leg ik het er maar bij neer. Ik stop. Met het maken van huiswerk, opdrachten  en leren. Het helpt ook niet dat ik het op school niet kan vinden met docenten(geen 1) en ik ze ook niet mag… Ik zou al twee keer een gesprek met m’n schoolarts gehad hebben, maar ik heb al twee x smoesjes verzonnen van waarom ik er tóch niet was. Verder doe ik ook alsof ik last heb van buikpijn en zit ik nu al 3 maanden thuis. Help, ik weet het even niet meer, aan de ene kant zie ik dat mensen die ik ken die op t mbo zitten het leuk hebben, en dan denk ik, “Zal ik niet naar het mbo gaan?”, maar dan voelt het alsof ik twee jaar weg heb gegooid. Ik zit met zó veel vragen, ik verwacht niet dat mensen me helemaal snappen, ik weet ook niet hoe ik zo veel in woorden uitdruk.  Naja doeiiii

Geen reactie

Reageer