Skip to main content

Ik heb een erge variant van arachnofobie, zelfs de gedachte van spinnen maakt me bang en gestrest, ik wil niet meer dat dit mijn leven overneemt. Sinds gisteren heb ik besloten om elke dag minstens één video over spinnen te kijken, in de hoop dat mijn fobie minder erg wordt. Ook heb ik als mijn vergrendel scherm een  wolfspin. Is dit een goede manier om van mijn arachnofobie af te komen? En heeft iemand met  of zonder arachnofobie tips voor hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Hee, ik heb hier zelf niet zo'n verstand van maar ik denk dat je wel goed bezig bent xx


Hoi lieve @KikkersZijnGaaf 

Ik herken mezelf hier echt in! Ik ben best bang voor spinnen, maar ik denk niet dat ik een fobie heb.

Ik vind dat je goed bezig bent!XD Ik zou zelf niet durven om een video te kijken over spinnen en al helemaal geen telefoonachtergrond instellen van een wolfspin. Er bestaan volgens mij wat apps tegen arachnofobie zoals: ZeroPhobia en je kan altijd naar een psycholoog:)

Liefs xxx Banaantje <3


Hey,

Ik was ook altijd bang voor spinnen. Hoe het bij mij minder is geworden, is een leuk verhaal voor mijn broertje, niet voor mij.

Ik was een keer eten aan het koken, komt mijn broertje aanzetten met een spin. Hij was zo gestoord op dat beest op mij te laten vallen 😱😡😦. Dus ik was woedend en hartstikke bang. Maar wel uit op wraak. Dus ik had toen ook een spin opgepakt om hem in mijn broertjes nek te gooien (boontje komt om z’n loontje). Mijn wil voor wraak was groter dan mijn angst. Helaas was de spin ontsnapt, maar mijn angst is een stuk minder. Dus ik denk confronteren met je angst.

Je bent denk ik al goed op weg!

Succes!


Ik heb lang een angst gehad voor insecten. Toen heeft mijn moeder mij wandelende takken gekocht en nu ben ik ervan af.

Misschien kan jij een spin kopen


Reageer