Vraag

vakantie en toch nog geen rust in me kop en gezeik

  • 23 July 2019
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey hey

ik denk dat ik weer dingen kwijt moet, ik schreef veel, maar ja ik dacht laat ik dit maar typen ofz…
heb gwn thuis weer eens gezeik net als altijd ik moet alles schoonmaken en ik mag niks doen en andere gezeik. me vriendin heeft het ook niet echt lekker zij moet 2,5 weken bij haar vader zijn, want zij ook niet echt leuk vind... en ze krijgt steeds ruzie met een vriend en dan voelt ze zich rot.. en dan weet ik niet wat ik moet doen ik wordt dan ook gek en als ze met een vriend ruzie heeft gaat het ruzie vaak over niets en meestal zit hij fout, maar de laatste 2 ruzies zat m'n vriendin fout en dan zeg ik er iets van zovan miss moet je dit en dit zeggen en niet dit want je krijgt daardoor meer gezeik en dan zegt ze ja hz bemoei er mee... ook al bedoeld ze dat nii boos ofz want ik ken haar... maar ik probeer haar te beschermen want als zij juist reageert op hem reageert die terug en dan heb je het net als ping pong… maar ja ik wordt er gwn echt gek van en geirriteerd… ik kan dan best flippen, maar niet tegen haar maar dan doe ik mezelf pijn tegen de muur slaan etc. ik wil gwn echt een x rust in me hoofd want dat heb ik totaal niet gekregen ik dacht yes eindelijk vakantie rust in me hoofd eigenlijk dacht ik dat niet want ik wist dat mijn vakantie klote zal zijn... maar ja wordt gwn gek van mezelf voor de 1000ste x wat echt irritant is.. ik slaap heel slecht besef ik me tenminste heel laat rond 3/,4,/5 en wordt rond 12/,1/,2 uur wakker... me mentor heeft gezegd zovan als er iets is in de vakantie je kan me altijd appen.. ten eerste wat moet ik überhaupt zeggen en ten tweede ik ga haar nii storen in haar vakantie en ze weet natuurlijk veel over mij... ze is volgend jaar ook nii m'n mentor dus ik ga wws nii eens meer naar haar toe... maar zei zou me dus wel helpen volgend jaar met dingen, maar daar heb ik dus niet echt vertrouwen in maar kan meer aan mij liggen... maar ja ik vind het fijn dat ik het hier kwijt kon

misschien hebben jullie tips wat ik kan doen hoe ik de vakantie wel leuk kan door brengen en dat ik gwn rust krijgt in me hoofd

bedankt alvast voor het lezen en beantwoorden

groet,
sophie

2 reacties

Hey Sophie,
Dat je geen rust vind in je hoofd kan inderdaad vervelend zijn. Daardoor voel je je onzeker en doe je jezelf soms pijn.

Eerst en vooral, je typte dat je al veel schrijft, dus dat is echt al heel goed! Door dingen op te schrijven heb je het gevoel dat je er al over gepraat hebt en kan je het een plaatsje in je hoofd geven.

Ik snap ook dat je je mentor niet wil appen, ze is er niet altijd voor je volgend jaar en je hebt een andere mentor, maar als je echt geen rust vind is het soms is beter om iemand anders in te schakelen. (Dit kan natuurlijk ook op dit forum maar wij zijn allemaal nog geen 18+ waardoor we nog niet alles weten en nog niet zoveel ervaringen hebben, ookal heb je een hele moeilijke jeugd)

Over je vriendin: ik weet dat jij het goed bedoelt en zij bedoelt het waarschijnlijk even goed maar volgens mij is er een communicatiefout. Ik ga even je zinnen overdrijven zodat ik het beter kan uitleggen.
Hoe jij het zei:
Misschien zou JIJ je anders kunnen gedragen en JIJ moet veranderen van mening want nu heb JIJ slecht gereageerd.
(Je vriendin heeft het waarschijnlijk ook moeilijk met die ruzie en als jij dan zei tegen haar dat ze iets verkeerd gezegd heeft dan zal ze zich schuldig gevoeld hebben en dat op jou afgereageerd hebben.)
Hoe je het misschien kan zeggen:
-ik denk dat ze vooral gekwetst is doordat ze dacht dat toen je "..." gezegd had dat je dat slecht bedoelde. Misschien zou je volgende keer "..." en "..." kunnen zeggen, ikzelf zou dat leuker vinden als iemand mij dat zou zeggen.

Ik- boodschap is heel belangrijk in communicatie! Het lijkt moeilijk en heel onnatuurlijk maar hoe meer je het doet, hoe natuurlijker het wordt.

En voor je tips: hier heb ik een fantastische link dat je kan openen.

Super veel succes!
Zon☀️
hey hey

ik denk dat ik weer dingen kwijt moet, ik schreef veel, maar ja ik dacht laat ik dit maar typen ofz…
heb gwn thuis weer eens gezeik net als altijd ik moet alles schoonmaken en ik mag niks doen en andere gezeik. me vriendin heeft het ook niet echt lekker zij moet 2,5 weken bij haar vader zijn, want zij ook niet echt leuk vind... en ze krijgt steeds ruzie met een vriend en dan voelt ze zich rot.. en dan weet ik niet wat ik moet doen ik wordt dan ook gek en als ze met een vriend ruzie heeft gaat het ruzie vaak over niets en meestal zit hij fout, maar de laatste 2 ruzies zat m'n vriendin fout en dan zeg ik er iets van zovan miss moet je dit en dit zeggen en niet dit want je krijgt daardoor meer gezeik en dan zegt ze ja hz bemoei er mee... ook al bedoeld ze dat nii boos ofz want ik ken haar... maar ik probeer haar te beschermen want als zij juist reageert op hem reageert die terug en dan heb je het net als ping pong… maar ja ik wordt er gwn echt gek van en geirriteerd… ik kan dan best flippen, maar niet tegen haar maar dan doe ik mezelf pijn tegen de muur slaan etc. ik wil gwn echt een x rust in me hoofd want dat heb ik totaal niet gekregen ik dacht yes eindelijk vakantie rust in me hoofd eigenlijk dacht ik dat niet want ik wist dat mijn vakantie klote zal zijn... maar ja wordt gwn gek van mezelf voor de 1000ste x wat echt irritant is.. ik slaap heel slecht besef ik me tenminste heel laat rond 3/,4,/5 en wordt rond 12/,1/,2 uur wakker... me mentor heeft gezegd zovan als er iets is in de vakantie je kan me altijd appen.. ten eerste wat moet ik überhaupt zeggen en ten tweede ik ga haar nii storen in haar vakantie en ze weet natuurlijk veel over mij... ze is volgend jaar ook nii m'n mentor dus ik ga wws nii eens meer naar haar toe... maar zei zou me dus wel helpen volgend jaar met dingen, maar daar heb ik dus niet echt vertrouwen in maar kan meer aan mij liggen... maar ja ik vind het fijn dat ik het hier kwijt kon

misschien hebben jullie tips wat ik kan doen hoe ik de vakantie wel leuk kan door brengen en dat ik gwn rust krijgt in me hoofd

bedankt alvast voor het lezen en beantwoorden

groet,
sophie

Om eerlijk te zijn weet ik het niet maar ik kan je wel een hartje sturen ❤️

Reageer