Vakantie

  • 24 July 2019
  • 2 reacties
  • 122 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey.
Ik ben een meisje van 15 jaar die een zware depressie heeft gehad. De grootste oorzaak van mijn depressie is dat ik veel nadacht over verkeerde onderwerpen. Gelukkig ben ik dit jaar van de depressie gekomen. Ik ben altijd een denker geweest en denken houd me rustig. Ik heb sindsdien altijd een ding gehad waar ik over kon nadenken en een doel voor ogen. De vakantie begint en al mijn dingen waar ik over kon nadenken zijn nu op stop gezet vanwege de vakantie. Ik ben nu deze vakantie alleen en ik zit veel over negatieve dingen na te denken. Ik ben bang dat mijn depressie weer terug komt omdat ik niet iets heb om over na te denken. Ik weet niet hoe ik deze vakantie ga overleven en hij is pas net begonnen.
Heeft iemand advies voor mij
XXX Fmi

2 reacties

Hi,
Misschien is het een idee om een nieuwe taal te gaan leren op duolingo? Engels-Russisch ofzo? Je hebt iets om over na te denken en tegelijk leer je ook iets nuttigs.

Je kan ook een fanfic gaan scrijven als je erg fan bent van een serie, of je kan comics gaan tekenen. Of een schilderij maken?
Gewoon een iets groter project waar je de hele vakantie aan kan werken.

Je kan ook boeken lezen of een nieuwe serie kijken. Mijn hoofd zit dan altijd helemaal vol.

Je kan ook een krantenwijk gaan lopen tijdens de zomer? Of meer gaan sporten?

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Asy
Hoi

Wat dapper dat je je depressie hebt weten overwinnen. Daar mag je trots op zijn. Weliswaar lastig dat er, nu het vakantie is, weer negatieve gedachten je hoofd binnenstromen.

Heb je hulp gehad voor je depressie? Moest je een vermoeden krijgen dat de depressie weer aan komt sluipen, is het nuttig om meteen in te grijpen, en naar hulp te stappen. Hoe sneller je met jezelf aan de slag kan, hoe vlotter je depressie weer naar de achtergrond zal verdwijnen.

Zoals Asy zei, helpt het om jezelf bezig te houden, bijvoorbeeld door het leren van een taal, of door het opnemen van een hobby. Zelf zwerf ik vaak op dit forum rond. Daarnaast lees ik een hoop, wissel ik fictie met non-fictie af, en kijk ik wat series. Soms neem ik m'n boeken en muziek mee naar een plekje in de natuur, en zoek ik daar een gezellige zitplaats uit.

Enkele random bezigheden kunnen zijn:
  • met een hondje uit een asiel gaan wandelen
  • een bibliotheek inlopen en vijf random boeken uitkiezen
  • een kijkje nemen op een kinderboerderij of in de dierentuin
  • naar de bioscoop gaan (bioscopen hebben vaak zo'n heerlijk airco-systeem)
  • naar de stad gaan, rondhangen in gezellige winkeltjes, en een ijsje halen
  • klusjes die je uitstelt, onder handen nemen
  • gaan oppassen (is gezellig, en verdient wat)
  • je richten op het bestuderen van filosofie; daar raakt je hoofd zo vol van
Lijkt er wat tussen te zitten dat je bevalt? Online zijn er desnoods nog een hoop lijsten te vinden met activiteiten waar je je met je volledige denken op kan richten.

Groetjes
Kenshin

Reageer