vader wilt mij niet

  • 30 July 2021
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 2 reacties

Ik wil niet per se zeggen dat ik een slechte relatie heb met mijn vader, we snappen elkaar goed en kunnen goed met elkaar omgaan, maar een vader lijkt hij niet voor mij. Ik heb een broertje die overal om kan liegen. Ik lieg niet eigenlijk maar er was 1 uitzondering. Mijn vader is daar achtergekomen omdat hij mij in de gaten heeft gehouden (door ramen heen gluren), en werd heel erg boos maar dan ook heel erg boos. Van dingen tegen mij aansmijten tot "optyfen" en een baan zoeken zodat je wat te doen hebt. Zodat je niet zo een nutteloos joch bent. Enige reactie wilt hij niet ontvangen. Vervolgens gaat hij naar werk. Mijn vader is heel druk en ik zie hem weinig. Misschien is dit de oorzaak? Ik weet het niet. Misschien klinkt het tot nu toe nog niet zo heftig maar dit speelt al voor lang en heb door vakere gebeurtenissen steeds meer het gevoel opgebouwd dat ik deze jongen ben die niks kan, geen talent heeft en dat het niet uitmaakt of ik er ben of niet. Dit gevoel heeft zich ontwikkeld over de laatste paar jaren en voor mij lijkt t alsof ik maar een nuttelose werknemer ben die niks betekent. Mijn vader daarentegen heeft dit (denk ik) niet door. Hij speelt slechts de "vaderrol" die denkt dat goed is maar ik heb toch echt iemand nodig om open tegen te kunnen zijn. Ik heb dit bericht geschreven om even te luchten. Ik zou graag iemand willen vinden met een soortgelijke ervaring die mij advies zou kunnen geven over de situatie. 

 

Bedankt voor het lezen.


2 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hallo,

Ik heb geen ervaring met dit maar ik zal wel mijn mening/advies vertellen.

wat je vader doet is niet goed, je kan niet je kind uitschelden en dingen tegen hem/haar gaan aangooien, ik weet zeker dat je vader van je houd maar ik denk dat hij niet goed weet hoe hij met kinderen om moet gaan in het algemeen ( hij weet niet hoe je moet opvoeden). Dat je hem niet zo vaak ziet kan  er mee te maken hebben maar dat hoeft niet per see. Ik snap dat als hij zo doet hij je zo’n vervelend gevoel kan geven maar dat gevoel is niet waar, jij kan wel dingen, je hebt talent en jij hebt een betekenis in het leven dat weet ik zeker. Hij zegt maar iets omdat hij boos of chagrijnig is. Dat hij boos of chagrijnig is hoeft ook niet aan jou te liggen dat kan ook bijvoorbeeld aan zijn werk liggen. Maar dat dit gebeurt ligt zeker niet aan jouw. 
Ik denk dat je het beste hulp kan zoeken, bij familie, vrienden andere mensen die je vertrouwt of een dokter!

doei doei

Reputatie 7
Badge +4

Er gebeuren dingen bij jou die best zorgelijk zijn. En aangezien dit al jaren speelt is het misschien handig om veiligthuis te bellen. Het klinkt namelijk niet meer alleen boos om een reden. Maar ook boos zonder reden en zinloos geweld. Ook al heb je misschien toch een goede band met je vader is het toch goed om te checken of je veilig voelt. Het is moeilijk inschatten door alleen je post. Maar kinderen die ouders hebben die geweld gebruiken zien het vaak als ‘normaal’ dat hoeft het helemaal niet te zijn.

En verder heb vertrouwen in jezelf wat andere ook zeggen. Jij bent een waardevol persoon en veel eerlijker dan je broertje! Dat moet je belonen niet afstraffen.

Reageer