hi allemaal.
ik heb niet superdringend hulp nodig ofzo. alleen er is wel iets waar ik soms mee zit. ik heb een vader met een chronische ziekte, dat betekent dat het permanent is, maar onbekend wat hij nou heeft. hier ben ik erg aan gewend, ik heb het een plek kunnen geven en ermee kunnen leven. toen mijn zusje drie was en ik zes was begon het gezeik. het is een heel lang verhaal en niet nodig om te weten. maar het gebeurde in 2014. hij kan ondertussen niet meer werken en regelt voor het huishoudem. maar nu gebeurde er dus net wat. hij was zijn oplader kwijt en hij dacht dat ik hem had. mar hij lag gewoon op het nachtkastje. hij stond letterlijk tegen mij te schreeuwen van waar is die godv erdomme oplader en hij wilde me maar niet geloven dat ik hem niet had gebruikt. hij liet per ongeluk wat vallen maar dat maakte mij wel een beetje overstuur. nu ben ik een meisje dat hier niet om hoeft te huilen. ik heb mezelf aan geleerd dat ik ermee moet dealen, het een plek geven, en weer door moet gaan want er zijn geen andere opties. mijn ouders geven me toestemmig om naar een psycholoog te gaan maar ik heb eerlijk geen behoefte daaraan. maar nu wilde hij net sorry zeggen, hij lag op bed. en toen zei hij dat hij zich doodongelukkig voelde. ik hoefde niet te huilen maar het raakt me wel. hij voelde zich gelukkig niet altijd zo, maar als hij heeft geschreeuwd tegen iemand voelt hij zich heel erg schulidg zijn gevoelens worden door zijn ziekte versterkt dus als hij verdrietig is dan word dat dus versterkt. hij vond het heel erg. ik heb gezegd, pap je bent mijn alles net zoals mijn moeder en zus. hij voelde zich wel beter. ik ben naar beneden gegaan. maar ik weet me niet echt raad. hebben jullie tips?