Vraag

vader te boos, voel me niet veilig meer

  • 8 June 2023
  • 9 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Mijn vader heeft zojuist een woeden aanval gehad en op mij afgereageerd wat moet ik doen ik voel me nu echt niet veilig meer thuis ik wil weg


9 reacties

Als je je niet veilig voelt, kan je altijd 112 bellen of contact opnemen met Veilig Thuis!

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @H.anoniem_

Wat naar voor je dat je in deze situatie zit. Het is zeker niet normaal dat jouw vader zijn woede aanvallen op jou afreageert. Gebeurd dit vaker? Je zou veilig thuis kunnen bellen op 0800-2000 , zij kijken dan samen met jou wat je kan doen en kunnen eventueel een hulpverlener, zoals de politie, inschakelen. Hou je ons op de hoogte? 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 6
Badge +3

Hallo, je kunt ergens bellen. veilig thuis of noodnummer. maar het komt ook vaak voor dat mensen dit niet willen of dat het verboden wordt door de betreffende zelf of andere leden van de familie.  ga dan in ieder geval je vader zoveel mogelijk uit de weg als hij boos is.  ga gewoon even uit huis of blijf in je kamer. ergens waar je veilig bent of voelt. of zoek iemand op die je veilig laat voelen.  wees sterk en probeer het niet persoonlijk te nemen. 

sterkte. 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb al is een keer de politie gebeld en die hebben niks gedaan en veilig thuis ook niet

Ik heb al is een keer de politie gebeld en die hebben niks gedaan en veilig thuis ook niet

Als de politie of Veilig Thuis niks doen dan is het waarschijnlijk zo dat de situatie waarin jij zit dus niet zo ‘erg’ is dat je veiligheid in gevaar is of er echt ‘grote’ problemen zijn, want Veilig Thuis komt eigenlijk altijd in actie als jij tegen hun zegt direct hulp nodig te hebben, en als zij ook maar 1% het gevoel hebben dat er bij jou thuis iets niet okee is dan ondernemen zij altijd actie namelijk!

Dus misschien zou je dan duidelijker kunnen zijn en zeggen dat je in acute nood zit, moet dit wel zo zijn natuurlijk! Dan helpen ze je echt!!

Reputatie 7
Badge +9

Je kan naar je mentor gaan die kan ook veilig thuis inschakelen en misselijk als een volwassen het zeg nemen ze het wel op 

Hey

misschien kan je bij iemand anders van je familie terecht of vrienden? Hopelijk komt alles goed maar als je je niet veilig voelt ga je er best zo snel mogelijk weg.

Bye

groetjes

Badge

weglopen is nooit de oplossing je kan mischien wel terecht bij een familietherapeut ik heb zelf ook problemen thuis mijn tip is neem soms een pauze van elkaar

Reputatie 3
Badge +1

weglopen is nooit de oplossing je kan mischien wel terecht bij een familietherapeut ik heb zelf ook problemen thuis mijn tip is neem soms een pauze van elkaar

Dankje 

Reageer