Vraag

vader problemen en docenten

  • 16 May 2023
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb besloten dat ik de overstap van 4vwo naar 5havo wil maken. Ik ben erg opgelucht, maar ik maak me ook ergens druk om.

 

Mijn vader was vroeger afwezig, maar wanneer hij er was, was het altijd wel gezellig. Dit zorgt er nu voor dat ik heel snel gehecht ben aan mannelijke docenten. Een paar dagen geleden ging m'n biologie docent weg, en ik vind het eigenlijk best erg. Vond hem altijd wel aardig en ook begripvol.

Ik heb dit ook met twee andere docenten. Ik ga dus van vwo naar havo  en ik ben bang dat die twee docenten alleen maar les geven op vwo niveau. Dit zou dus betekenen dat ik niet meer les van hun zal krijgen en ik vind dat echt jammer. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?


2 reacties

Badge

Hey, ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Misschien zou je naar je docenten die je zo leuk toegaan en vragen of ze ook op de 5havo les geven en zo ja in welke klas. Misschien zou je dan naar die klas overgeplaatst kunnen worden. Als het niet zo is is het inderdaad balen, maar wie weet krijg je er wel een andere leuke mannelijke docent voor terug!

ik hoop dat ik je zo heb kunnen helpen.

Groetjes, en veel succes op de havo!

Badge

Hoi hoi,

Ik snap heel goed hoe je je voelt. Ikzelf heb dezelfde soort ervaringen. Dit gaat misschien een beetje bot klinken maar dit is wel hoe het bij mij is gegaan : je raakt wel weer gehecht aan andere docenten. Dat is gewoon zo. Daar is niks mis mee. En het kan even eenzaam voelen, of zelfs een beetje onveilig. Maar het komt wel goed, geloof me. Er is ook een grote kans dat je een paar van je mannelijke docenten ook hebt in havo 5. Dat kan je natuurlijk altijd al aan ze vragen. Ik wens je veel suc6 met deze overgang en heb respect voor je keuze.

Je kunt het 

groetjes :)

 

Reageer