Skip to main content

25 maart (2/3 weken geleden) is mijn vader plotsling iverleden aan een hartinfact. Ik had toen online les, en was even wat eten halen. Ik liep de trap af en toen hoorde ik boven een hele harde klap dus rende ik naar boven. Toen zag ik mijn vader daar liggen met bloed aan zijn hoofd, ogen wijd open en zwaar ademend. Ik heb mijn moeder geroepen en 112 gebeld en toen ben ik naar de buren gebracht, omdat mn vader gereanimeerd moest worden.

 

de laatste tijd heb ik de hele tijd flashbacks en dan raak ik in mn hoofd in paniek ofzo. Bijvoorbeeld van een bepaald bedovertrek, die op mijn bed lag toen ik mijn kussen moest geven, of uberhaupt het horen van sirenes of door mijn ouders hun kamer lopen. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, het wordt wel iets minder erg, maar het blijft echt een heel naar gevoel en dan ben ik ook elke vorm van concentratie kwijt:(

 

ik ben de week erna niet naar school geweest, en daarna wel weer gewoon. Ik hoef nog niet echt toetsen te maken maar het worden er wel staads meer. Ik heb echt geen vorm van motivatie of concentratie en ik raak wel in paniek over dat ik achterloop… ik liep ervoor al een beetje achter en nu helemaal. Ik kan t vast wel inhalen want zoveel is het niet maar het is gewoon zo zwaar ofzo. Het voelt een beetje alsof ik als ik een onvoldoende haal dat ik dan meteen mijn vader teleurstel. Daar komt ook nog bij dat we weer live naar school moeten, wat betekent dat ik ook nog iedereen moet zien enzo. Dat vind ik al eng, ook voor dit alles, omdat t zoveel stress geeft.

 

weet iemand hoe ik kan zorgen dat ik minder stress heb over school en alles weer een beetje normaal krijg? Het lukt echt niet meer...:(

  • Leonie

Ik snap dat je je heel erg naar voelt. Je moet proberen om er beetje bij beetje beter te gaan voelen, en er niet voor weglopen. Ook niet meteen helemaal proberen te blijven, maar bijvoorbeeld in de kamer van je ouders gaan staan. en dan steeds verder


Hallo Leonie :)

Vervelend!

Je kunt misschien in gesprek gaan met je mentor. Die zal het wel snappen en die kan je helpen met jouw stress voor school.

-TheMightySlayer <3



Probeer het beetje bij beetje beter te doen. Bijvoorbeeld eerst een paar minuten in de kamer van je ouders, daarna bij het dekbedovertrek staan, en zo steeds iets dichter bij komen. Niet weglopen en ook niet Eropaf stormen omdat het dan toch veel minder snel beter wordt


Wat ontzettend naar allemaal. Gecondoleerd.

Rouw is een loeizwaar proces, het is dus heel begrijpelijk dat je geen zin, motivatie of concentratie hebt voor bijvoorbeeld schoolwerk. Misschien is het mogelijk om wat hulp te krijgen bij dit proces. Misschien is een therapeut een idee om dit een beetje te verwerken. Maar sws; praten helpt. Krop je gevoelens niet op maar praat erover met mensen in je omgeving.

Je geeft aan dat je opziet tegen fysiek onderwijs maar misschien is dit juist wel een goede bron van afleiding. Als je alsmaar thuis zit, blijf je misschien ook een beetje hangen in de omgeving waar het gebeurd is en wordt je er continu aan herinnerd. Afleiding is daarom vast welkom.

 

 

Wees niet te hard voor jezelf. Het is echt begrijpelijk als het niet lukt.

Heel veel sterkte.

 

Groetjes


Reageer