Vraag

Vaak ruzie met moeder en vader.... wat moet ik doen?

  • 12 February 2022
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben een jongen van 13 en ik heb thuis de laatste tijdn een niet zo fijne thuissituatie.
Ik heb regelmatig ruzie met mijn moeder en mijn vader, en soms al zeg ik het zelf terrorizeren zij mij Bijvoorbeel: Ik heb op mijn kamer een computer staan ik moet rond 6 uur slapen als 13 jarige best vroeg dus (terorrizeren) nou ik ben 1 minuut over mijn tijd (6 uur) en mijn moeder grijpt mijn zelf gekochten computer waar ik zelf voor had moeten sparen (1200 euro) uit het raam het water in. Mijn vader komt ineens mijn kamer binnen en begint me aan mijn haren te trekken enzvrt dit soort momenten gebeuren heel vaak en ik voel me niet zo fijn meer hier…. wat raden jullie mij aan?

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Kun je terecht bij de mentor of zelf naar de huisarts stappen?
8 uur bedtijd snap ik nog wel, maar 6 is overdreven, mag je dan nog wel lezen?
Wat is voor je ouders de reden om dit te doen?
Sorry voor alle vragen, maar heb nog niet zoveel ervaring met huiselijk geweld enzo. Mijn ouders waren zeker niet zo streng, maar bij hun kwam het door zorgen en naarmate er meer gesprekken bij de psycholoog waren geweest ook met mijn ouders erbij, durfden ze me meer los te laten en was ik vrijer in wat ik deed. 
Je hoeft jezelf niet de schuld te geven van bijvoorbeeld je verdronken computer, want geen enkele gezonde ouder zou na 6 uur de computer zomaar weggooien. Wat voor een spellen speel je en ga je eigenlijk wel naar school? Zijn er nog plekken waar je je wel fijn voelt?
 

Ik hoop dat je leven snel beter wordt en je ouders iets liever, maar ik ben bang dat je ouders niet naar je zullen luisteren als je er alleen voor staat dus zoek alsjeblieft professionele hulp. Voor nu fijne valentijnsdag morgen, veel liefs en sterkte

Groetjes DDP

Hey,

Dit is niet normaal. Ga ermee naar iemand die je vertrouwt. Ook kun je eens op de site van veiligthuis kijken.

Sterkte!

Ikke13

Reputatie 7
Badge +19

-onnodige quotes verwijderd-

Ik ben het eens dit is niet oké alsjeblieft je doet er goed mee als je hulp gaat zoeken bij de kindertelefoon of veilig thuis ik wens je veel succes toe en ik hoop dat je in goede handen terecht komt

Reageer