Skip to main content

Hi even weer wat updates betreft vriendje, school, vrije tijd, familie en vrienden, therapie en mentale gezondheid. Ik heb de afgelopen 2 maanden niks kwa updates gegeven, dus lees maar even op je gemakje door omdat het nogal lange tekst is haha!🙈🙈

Update vriendje:

We hebben inmiddels 8,5 maand al een relatie en het gaat echt heel goed. Ik merk alleen dat ik hem wel echt mis deze zomervakantie, hij is namelijk 3,5 week in Thailand. En ik ben 2,5 week naar Franrijk geweest. Maar in totaal zie ik hem ongeveer 5 weken niet🥲 Gelukkig bellen we veel en hebben we vaak contact! Ik ben nog altijd even dankbaar zoals in het begin, dat ik hem heb mogen ontmoeten en dat we elkaar aanvullen.

In een van mijn meest recente topics had ik wat besproken over dat we samen wat seksueler worden. Ik ben zo dankbaar dat alle eerste keren fijn en respectvol gaan❤️ Mij is heel erg aangeleerd dat je de eerste keren nooit vergeet en dat het dus heel belangrijk is dat je er een fijne ervaring aan houdt. Ik heb het nu niet over seks, daar zijn we beide lang niet klaar voor lol. Maar over kussen, zoenen, strelen en vingeren enzovoort…

Update school:

Ja dit gaat ff wat slechter. Ik kan er wel een heel mooi verhaal van maken, maar laat ik maar even eerlijk zijn. Afgelopen schooljaar zat ik in Havo 2 en dat was heel stressvol. Ookal had ik een aanpast rooster en andere afspraken (zoals onder andere: elke dag pas vanaf 2de uur starten en het huiswerk hoeft niet af te zijn). Ik heb het gevoel gehad dat ik mezelf niet kon zijn, ookal ging het heel goed kwa proefwerken, punten en huiswerk. Ik heb heel erg het gevoel gehad dat ik geen rust had, ik stond op een overlevingsmodus wat dus leidde tot onder andere snijden en veel stress en spanning thuis (kom ik later nog verder op).😕

Nu ga ik naar Havo 3 en ik heb afgelopen vrijdag startgesprek gehad, ik zat alweer te janken van alle stress. Hoe ik Havo 3 in godsnaam ga overleven. Ik weet het niet, echt niet. Nu is er wel 1 lichtpuntje namelijk: mijn mentor gaat met de teamleider overleggen of ik misschien niet alvast een profielkeuze mag maken. Zodat ik minder stress heb, dat ik alleen die vakken moet volgen enzovoort. Maar er zitten veel nadelen aan, je kan bijvoorbeeld niet meer doorstromen naar het MBO of naar regulier onderwijs. Ik moet eerlijk toegeven dat die optie heel, echt heel veel, stress weghaalt. Dus als dat kan zou een hele prettige oplossing zijn!🙃

Update vrije tijd:

Ik merk nu ik in de zomervakantie veel meer ruimte heb,  dat alle creatieve kanten van mij naar boven komen. Zoals gedichten schrijven, tekenen, kleuren en knutselen. Ik ga proberen om ergens in mijn buurt een van mijn gedichten voor te lezen op een poëzie avond, hopelijk is er zo iets mogelijk!!

Maar ik merk ook dat ik het heerlijk vind om muziek te luisteren als ik ondertussen wat doe. Buiten zijn helpt mij heel erg om een gevoel van voldoening te krijgen, zovan yay ik heb iets nuttigs gedaan op deze dag! Ook de manege en de paarden waar ik elke week heen ga helpen mij heel erg!🐴❤️

Even een sidestory maar de poëzie die ik schrijf heeft een hele mooie betekenis voor mij. Toen mijn opa overleed, iets meer dan 1 jaar geleden, heb ik m'n allereerste Gedichtje geschreven. Dat werd voorgelezen op zijn begrafenis. En sindsdien heb ik iets ik mij hoofd waardoor het lukt om mijn gedachten op zo'n manier proberen te verwerken. Het voelt alsof mijn opa Het heeft gegeven als geschenk voor mij🤍

Update vrienden en familie:

Met mijn familie gaat het erg goed. Met mijn allerbeste vriendin gaat het minder, maar ze heeft er vertrouwen in dat het beter gaat worden!

Update therapie en mentale gezondheid: 

Thuis. Ja uhm thuis gaat het niet lekker. Mijn ouders en ik heb heel vaak ruzie, we hebben ook een hele vervelende vakantie gehad. Maar dat gaan mensen denk ik herkennen als ik dat ga uitleggen, dus dat hou ik even privé. We hebben vaak veel ruzie en dat vinden we allemaal heel vervelend. Maar ze geven mij telkens de schuld dat ik zo gestrest ben, wat bij mij weer heel erg een trigger is voor mijn zelfbeschadiging😕

De EMDR is nog niet begonnen, maar ook saar heb ik spanning voor. Hoe gaat dat en hoe ga ik erop reageren? Waarschijnlijk na de zomervakantie beginnen we. 

Ik ben nu iets meer dan 2 maanden clean. En heb de afgelopen maanden erg veel van mezelf geleerd, zoals houden van mijzelf. Ik merk dat ik langzaam afscheid begin te nemen van mij zelfbeschadiging en dat mijn lichaam enorm hard aan het werken is om een andere manier te vinden om met stress om te gaan. Ik ben trots op mezelf en mijn favoriete begeleider heeft afgelopen donderdag nog gezegd: WOW zie je wel je kan het meid. Ik heb er altijd al vertrouwen in gehad dat je het kunt om een goede, gezonden manier te vinden om stress en spanning te verwerken❤️‍🩹❤️‍🩹

Zo dat was een hoop tekst haha, lucky you als je tot hier bent gekomen. Want, speciaal voor jou een hartje en klavertje 4 hahaha!🍀❤️

Even weer een update:

Ik merk dat ik de laatste tijd weer snel paniek krijg. Maar het lukt me gelukkig steeds beter om ermee om te gaan!

Ook ben ik al 11 weken clean, record❤️

Hoi @Ik_wil_anoniem_blijven ,

Fijn  om te horen dat je situatie verbetert. Elf weken clean, wat goed!

je vertelt dat het je ook beter lukt om met paniekgevoelens om te gaan.  Fijn dat je daar manieren voor vindt. 
Hopelijk krijg je van andere gebruikers nog meer steunende reacties, en missch8n tips om hiermee om te gaan.

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie nog verder kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Mariska

De Kindertelefoon 

Reageer