Vraag

Update, en tips gevraagd over trauma's verwerken!!

  • 11 September 2023
  • 1 reactie
  • 102 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Haii allemaal! Alweer 4 maanden geleden dat ik een update heb gegeven... 

Het gaat op dit moment best goed met mij, heb wel erg veel paniekaanvallen, elke week minstens 2. Dus de trauma is nog echt niet weg en dat zal zeker nog lang blijven. 

Ik durf ook niet veel alleen te doen, zoals alleen op straat lopen en naar school te fietsen. Ik wordt elke dag door mijn moeder of vader naar school gebracht en opgehaald. Super jammer dat het moet, maar durf het gewoon echt niet meer. Ben te bang dat iemand me uit de bosjes zal trekken en me weer gaat verkrachten. Op school ben ik ook erg onzeker en vind ik vakken als gym erg spannend... 

Heb me een aantal keer gesneden sinds  de zomervakantie en heb er zoveel spijt van🥺 Maar het voelt alsof ik mezelf moet straffen en het mijn eigen schuld is, ookal weet ik dat dat niet zo is. Mijn ouders weten het (ze waren er achtergekomen) en mijn psycho ook, die helpt me daar ook mee. 

Heeft iemand tips met het verwerken van je trauma's? Krijg al wel hulp en tips bij psycho, maar misschien hebben jullie nog tips? Dankjewel! 

 

Xx lunah 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hey je kent me vast nog wel van mijn reacties van je eerdere topics.

Heel vervelend dat je trauma je blijft achtervolgen, maar ik heb vertrouwen in je dat je eruit komt, nu alleen zelf nog in geloven!❤️‍🩹

 

Over het snijden wil ik even 'mededelen' dat als je dat vaker gaat doen, je echt een verslaving kan krijgen. Probeer nu je nog niet super vaak snijd, dus al een oplossing te vinden. Hoe langer je doorgaat zonder of met niet de juiste hulp, hoe moeilijker het is om dan niet te doen. Ook wordt het steeds erger. Dus ik raad je echt met heel mijn ziel af om jezelf nog een keer te verwonden. Ik doe dit ook en mijn therapeut heeft al gezegd dat ik alleen met een super intensief traject het kan stoppen anders is het bijna onmogelijk.

Als je je weer slechter voelt, kun je een vriend of vriendin bellen of appen. Je hoeft niet perse te zeggen waarom je belt of appt, maar gewoon dat je je verveelt of dat je even wilt kletsen. Zo heb je afleiding van die nare gedachten❤️❤️

Reageer