Uitslag examens

  • 27 May 2019
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb dit jaar in een flinke depressie gezeten, door de depressie ben ik maar 25% van de tijd op school geweest maar ondanks dat probeerde ik doortezetten en alle noodzakelijke dingen te doen (Toetsen, Examens, verplichte opdrachten etc). Gelukkig gaat het steeds beter met me dankzij mijn psycholoog en de antideppresieva, alleen ik ben heel bang dat ik ga zakken... Ik ben bang dat ik dan een terugval krijg en alles opnieuw begint, ik wil gewoon dit hoofdstuk achter me laten en eindelijk iets te gaan doen waar ik me fijn en goed bij voel. Heeft iemand tips?

3 reacties

Zoek een hobby of iets waar je passie ligt! Ik heb dat bijv met dieren, ikkan daar alles achter me laten en helemaal tot rust komen. Ik zou zeggen kijk of er in de buurt wat is en vraag misschien rond wat andere hebben. Succes alvast!
Ga dingen doen wat je erg leuk vind! Ga naar buiten en spreek met vrienden af. Zo zal je je gelukkiger voelen en zal je minder snel in een depressie zitten al zal je het schooljaar niet halen. Denk ook natuurlijk altijd positief: Jij komt er net als alle andere ook gewoon aan werk en al doe je er een jaartje langer over, dat is totaal niet erg
Hey!

Super dat je je stilaan iets beter voelt!
Het is ook best knap dat je tussen je herstel door nog de tijd gevonden hebt om je taken en toetsen te maken.
Ook deze tellen mee voor je eindtotaal, dus ik denk dat dat ook al goed zit.
Heb je nu nog examens, of wacht je alleen nog op de uitslag? Als je er nu nog hebt is het enige wat je kunt doen er 100% voor gaan.

Stel dat het niet zo goed zou zijn, zou je dan een herexamen kunnen maken?

Probeer in deze periode van afwachten vooral te hopen op goede resultaten en zelfvertrouwen te hebben.
Blijk je dan toch gebuisd, dan zul je net zoals Anoniem is en blijft veilig zegt nog een jaartje extra moeten doen, maar je zult er uiteindelijk zeker wel geraken!

Je kunt ook de site Teleblok ook eens bekijken. Het is geopend in (Belgische) examenperiodes (nu is het geopend tot eind juni), het is een chat voor alles wat betreft studeren en resultaten, misschien kan zo'n chatgesprek je ook helpen.

Heel veel succes!
Groetjes
Lot

Reageer