Vraag

uithuisplaatsing

  • 21 August 2022
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Net nieuw
  • 6 reacties

Hoii,

Ik vraag me iets af.. wat zijn redenen waarom mensen uithuis geplaatst kunnen worden? Want ik ben bang dat mijn dingen die ik heb enzo daar ook voor kunnen zorgen (zeg liever niet wat) dus vraag het daarom beetje op deze manier…

 

Groetjess.

 


4 reacties

Hi @Dal ,

Er zijn ontzettend veel redenen waardoor een kind uit huis geplaatst kan worden. Hier heb je (zoals gevraagd) een aantal voorbeeld: Een kind wordt mishandeld of verwaarloosd, de ouders zijn te ziek om voor het kind te zorgen, de zorg is voor de ouders te zwaar vanwege een kind met een handicap of een lastig (problematisch) kind, er is té vaak ruzie tussen de ouders of tussen ouders en kind of het is voor het kind in het algemeen niet veilig meer om thuis te wonen. Kun je hier iets mee? <3

Hopelijk gaat het goed met je!

Liefs, Junia

 

Reputatie 1
Badge

Hey @Junia.r2581 ,  bedankt voor je reactie! Zou het ook kunnen als je bijvoorbeeld heel lang mentaal al slecht voelt en veel last hebt van bepaalde dingen zoals dwanggedachten en vaak zelfmoordgedachten enzo? 

 

Wel bedankt :)

Reputatie 6
Badge +3

Hey Dal,

Je wordt meestal uit huis geplaatst als je ouders niet voor je kunnen zorgen of je slecht verzorgen.  In jou geval denk ik dus niet dat je uit huis geplaatst wordt. Eerder dat mensen je juist willen helpen.

Ik zou er met iemand over praten. Je staat hier echt niet alleen voor en er zijn altijd mensen die je willen helpen! Misschien kan je het aan je ouders vertellen, of iemand anders die je vertrouwd. Ze zullen je echt niet uit huis zetten als je dit vertelt!

Groetjes iemand.

Reputatie 1
Badge

Hey Dal,

Je wordt meestal uit huis geplaatst als je ouders niet voor je kunnen zorgen of je slecht verzorgen.  In jou geval denk ik dus niet dat je uit huis geplaatst wordt. Eerder dat mensen je juist willen helpen.

Ik zou er met iemand over praten. Je staat hier echt niet alleen voor en er zijn altijd mensen die je willen helpen! Misschien kan je het aan je ouders vertellen, of iemand anders die je vertrouwd. Ze zullen je echt niet uit huis zetten als je dit vertelt!

Groetjes iemand.

Hoiii. 

 

Oke dankjewel voor je antwoord:) 

 

Reageer