Skip to main content

Hoi hoi iedereen 🖐️.

(Ik waarschuw julie alvast ik heb dislexy dus schrik niet 😂😅)

Ik ben een meisje van 14 jaar oud en heb nu sins een maandje of 6/7 ondekt dat ik dus echt op meisjes val .

Ik heb altijd al meisjes versierd en zo maar ik besefte het nog niet echt .

Maar nu ik dus zeker ben dat ik op meisjes val heb ik een probleem .

Namelijk het uit de kast komen .

Ik heb het een paar van me vriendinen al verteld en die reageerde gelukig goed😬😅.

Maar ik wil het heel graag me ouders vertellen.

Aleen is mijn gezin/familie christelijk .

En ik durf het ze gewoon niet te veltellen .

Ik slaap al weken niet goed hier door en merk dat ik op school mijn gevoelens een beetje weg lach.

We hadden laats ook paarse frijdag bij mij op school .

Aleen hoorde ik een aantal klasgenoote zeggen dat het niet hoort en zo .

(Ik ben niet uit de kast op school trauwens .

Zouw ik wel graag willen)

En dat heefd gewoon best wel veel zelfvertrauwen bij me weg gehaald.

En nu heb ik gewoon erg veel stress waar ik niet mee om kan gaan.

Zijn er mensen die het zelfde probleem hebben of me kunnen helpen 💕

Groetjes van mij .

Hallo Itsmeeeeeee :)

Ik zou het ze gewoon vertellen, ze zouden het moeten accepteren vindt ik want het is wel hun eigen kind dus gewoon uit de kast komen. Je kan het ze vertellen door bijvoorbeeld gewoon te zeggen '’Ik moet wat vertellen, hopelijk accepteren jullie dit: ik ben bi'’. 

-Dr8gon99

En hoe is het gegaan?

Hoi hoi,

ik zit heir zelf ook mee maar dan minder erg.

Ik ben een meisje en ik val op meisjes en ik weet dat iedereen in mijn omgeving er cool mee gaat zijn. Maar het blijft ingewikkeld om uit de kast te komen, want ik hou gewoon niet van dat soort gesprekken met mijn ouders. Dit is natuurlijk niet heel vergelijkbaar met jou situatie maar weet dat ik er ook niet goed van kan slapen. Ik heb vannacht de hele nacht youtube filmpjes gekeken over originele manieren om uit de kast te komen. Je kan ook met je ouders een film met in de hoofdpersoon een lesbienne. Een aanrader is "happiest season". Achteraf gaan je ouders vast wel vragen stellen en dat maakt het het makkelijker om uit de kast te komen. Dan hoef je zelf het gesprek niet te starten. Ik hoop dat je er wat aan hebt als ik genoeg moed heb doe ik het ook.

Groetjes Viooltijgertje

Hey,

Ikzelf ben kort geleden ook uit de kast gekomen voor mijn ouders en het luchtte best wel op dat ik het gewoon verteld had. Mijn ouders zijn ook christelijk maar waren er niet negatief over, ze zeiden dat het gewoon mocht. Ik weet niet of ze er nou echt blij mee waren maar ja, het zal ook wel even wennen voor ze zijn. Ik denk dat uit de kast bijna altijd moeilijk is. Voor mijn klas ben ik nog niet uit de klas, voor een paar vrienden wel maar van mij hoeft ook niet iedereen het te weten. Maar sinds ik voor mijn gezin en een paar vrienden uit de kast ben voel ik me vrijer en meer mezelf. Ik heb nu zelfs een vriendin en ik houd echt heel erg van haar dus ik ben nu heel gelukkig. Dit zegt natuurlijk niets over hoe het bij jou gaat maar ik wil gewoon dat je niet in de negatieve verhalen blijft hangen die je zeer waarschijnlijk wel gehoord hebt. Bij heel veel kinderen, de meeste, accepteren hun ouders gewoon hoe ze zijn en veel ouders zijn zelfs blij dat hun kind het hun verteld e dat het eerlijk naar hun is.

Ik hoop dat je het verhaal hierboven een beetje kan volgen en dat het je misschien helpt. Heel veel succes.

J8j8

hoi

ik ben zelf ook een christen en ik begrijp hoe jij nu ook twijfelt hoe en of je dit gaat vertellen.

ik weet het zelf ook niet maar wil wel tegen je zeggen dar ik van je houd zoals je bent. ( miss kan het je helpen om BEAM te volgen, en miss ff chatten met mensen op chris.nl )

Reageer