Skip to main content

Hi

Ik ben een jongen van 16. Ik denk er redelijk zeker van te zijn dat ik (minimaal) gay ben. Ik wil het heel graag aan mensen vertellen. Het voelt een beetje als een soort adrenaline, alsof je net in een achtbaan stapt. Ik word helemaal exited als ik er over nadenk om het aan mensen te vertellen. Ik denk er super veel aan en kan er niet lekker door slapen, echt alsof er super veel adrenaline door mijn lijf blijft pompen. Ik wil het dus heel graag vertellen, dan kom ik misschien ook van dit gevoel af want het begint aardig irritant te worden. Slechte nachtrust enzo. Maar nu komt het dus: als ik het probeer te vertellen lukt het niet. Dan durf ik ineens niet meer. Kan iemand please helpen. Dit begint echt een rotgevoel te worden. Mijn hele nachtrust is naar de klote omdat ik steeds over coming outs blijf denken. 

 

Groetjes Ps4ForThePlayers

Hey,

Wat vervelend voor je! Uit de kast komen kan een lastig ding zijn.

Ik zou je aanraden om te mediteren en tijdens de meditatie te visualiseren dat je uit de kast komt. Probeer het zo specifiek mogelijk te maken, probeer te voelen hoe het zou voelen als het echt gebeurt, probeer de ruimte om je heen te visualiseren en de persoon waarmee je praat, zorg ervoor dat het een persoon is waar jij heel erg van houd en die je ook oprecht vertrouwd. Maak het zo specifiek mogelijk! Zie jouw sprankelende zelf stralen als je uit de kast bent gekomen! Denk aan de toekomst, aan je verlangens, hoe mooi alles zal zijn als je uit de kast bent gekomen.  Dit helpt je namelijk om het de drempel iets minder hoog te maken om het ook daadwerkelijk te doen. 


Hey Ps4ForThePlayers

 

Je zou graag uit de kast komen, aangezien je momenteel een soort “adrenaline-opstoten” lijkt te ervaren zolang je dit niet doet. Tjah, verborgen moeten houden dat je gay bent lijkt me dan ook niet prettig. Er gewoon open over kunnen zijn lijkt me fijner. 

 

Als uit de kast komen in een gesprek maar moeizaam lijkt te lukken, zou je een andere uit de kast kom-manier kunnen bedenken. Een coming out-briefje bijvoorbeeld, of een berichtje. Als je het wat origineler aan zou willen pakken zou je ook een taart kunnen bakken met regenboogglazuur, maar da’s aan jou om aan te voelen of dat gepast is in je omgeving. 

 

Heb je een idee bij wie je om te beginnen uit de kast zou komen? Zou dat bij een familielid zijn, of bij een vriend(in)? Ik raad je aan om eerst uit de kast te komen bij iemand die je vertrouwt en waar je je goed bij voelt, zodat die persoon je kan steunen bij je komende coming-outs. Op die manier heb je in ieder geval de steun van die persoon al. 

 

Enig idee hoe je omgeving zal reageren? Wordt er in jouw omgeving positief gepraat over de LGBTQ+ community? Het kan nuttig zijn om dat even na te gaan, bijvoorbeeld door er een algemeen gesprekje over te voeren. Op die manier krijg je er een idee van, of het veilig is voor jou om uit de kast te komen. 

 

Uit de kast komen doe je op je eigen ritme. Niemand hoort jou te vertellen wanneer bij wie uit de kast te komen. Voel zelf maar aan wanneer je waar klaar voor bent, en waar je zin in hebt. In ieder geval hoop ik dat je je opgelucht en gesteund zal voelen, wanneer je eenmaal uit de kast bent. 

 

Gr. Kenshin


Hey,

Ik snap heel erg wat je bedoelt. Wat mij heel erg heeft geholpen is het aan mensen vertellen op whatsapp. Ik weet dat veel mensen dat liever niet doen omdat ze dat onpersoonlijk vinden, maar ik heb het zelf als superfijn ervaren omdat het een stuk makkelijker is en je komt beter uit je woorden dan wanneer je het in persoon zou vertellen.  Ik ben een persoon die het bestwel moeilijk vind om over dit soort persoonlijke dingen te praten met mensen die ik niet zo goed ken en als ik het dan de eerste keer gewoon online vertel kan ik er later in persoon een stuk beter over praten. Is natuurlijk verder helemaal jouw keuze, was gewoon een tip omdat het mij heel erg heeft geholpen.

 


Als eerst moet je weten dat er nix mis mee is. Dan zou je het voor het eerst tegen iemand kunne  vertelle  die je vertrouwd. En als je het moeilijk vind stuur je gw een appje of je verteld het op een andere manier die jij fijn vind. 


Hey

Ik snap dat het lastig en eng is maar je moet het gewoon zeggen. Mensen moeten je gewoon omarmen hoe je bent. Jij bent wie je bent  en daar kan je niks aan veranderen.  En het is juist hartstikke leuk nieuws (vind ik tenminste).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes Xx


Reageer