Skip to main content
Vraag

uhh ja faalangst?

• January 18, 2026
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

oké, ik heb een vraagje dus hopelijk kan iemand erop antwoorden!❤

Ik zit dus op hockey en de laatste tijd merk ik dat ik heel snel vind dat ik het niet goed genoeg doe en dan wordt mijn hoofd een soort storm en raak ik heel gestrest en denk ik aan wie ik allemaal wel niet teleur stel met hoe ik ben, als er mensen tips geven (goed bedoeld denk ik) vat ik het soms op als dat ik gewoon heel slecht bezig ben. Ik moet soms echt huilen van mezelf tijdens een wedstrijd omdat ik de druk niet aan kan of zo. Ik schaam me dan kapot tegenover m'n team. Is er iemand die dit herkent? (ik weet niet zo goed hoe ik het moest uitleggen dus ja..)

Ik wil dus misschien stoppen met in het eerste team spelen omdat ik denk dat ik het eigenlijk niet kan mentaal, misschien gewoon stoppen met hockey, maar dan stel ik m'n ouders wéér teleur toch?

nou ik hoop dat iemand deze tekst een beetje begrijpt en tips heeft! Dankjewel voor het lezen😙

2 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • January 19, 2026

Hoi, wat vervelend voor jou! Ik begrijp je wel hoor. Het stapelt zich op en het één maakt het andere alleen maar erger en je weet niet waar je het zoeken moet. Het hoort een beetje bij de puberteit maar je kunt er veel last van hebben en als het in de weg zit kun je er wel wat aan doen. Begin bijvoorbeeld eens met hier naar kijken: https://www.jestaatnietalleen.nl/hoe-omgaan-met-faalangst/ 

Je kunt vanuit daar verder kijken en zoeken. Probeer wel op te passen dat je niet allemaal onzin adviezen gaat volgen op internet 😉 kijk of dit je helpt en als je dan meer ermee wil, bel dan eerst met de Kindertelefoon!  Je kunt er goed bij geholpen worden hoor, daarom mijn advies om het een beetje  "officieel' te doen en niet zomaar allerlei influencer tips..ik zeg het maar even voor de zekerheid 😊 geldt eigenlijk voor alles maar ik spreek een beetje uit ervaring. Succes, je kunt er echt wat aan doen! 

Groetjes liefs Tartan X 

• January 19, 2026

Dankjewel, ​@Tartan16! Ik ga er zo even op kijken!