Skip to main content

Hey allemaal,  ik ben nu anderhalf jaar op het forum en vind het super meestal. De reden dat ik hier op kwam is in mijn eerste topic te lezen.  Maar in het kort: ik was een nogal lastig ventje in gr 7 en 8 en daar had de klas last van en de juf ook. En toen ben ik een keer flink aangepakt en ik besloot toen om me anders te gaan gedragen en opstellen. Dat bevalt me eig hartstikke goed. Sinds toen heb ik mij bijv voorgenomen om me een beetje netjes te gedragen, rustiger te zijn en geen gedoe en straf te krijgen. Ik ben niet brutaal ofzo, spreek met 2 woorden en ben beleefd tegen de docenten en de leerlingen.  Nu merk ik, dat het me soms lijkt alsof dat iets heel bijzonders is. Iets aparts. De meeste leerlingen zijn ook wel beleefd, maar ik heb mezelf bijvoorbeeld aangeleerd om “ja mevrouw” of “nee mevrouw”te antwoorden (ik heb nu alleen leraressen vandaar).Of als ik wat wil vragen ook te beginnen met “mag ik u iets vragen?” enzovoort. En om niet zonder toestemming tegen te spreken.

  Ik heb dat als gewoonte nu en doe dat eigenlijk vanzelf. Ik zie ook lui die in de klas echt heel anders doen.  Soms  gewoon "heey” roepen, of “vraagje hé” en dat soort dingen.  Als ik zelf beleefd doe zijn er ook lui die dat raar vinden en mij raar aankijken , of teachers pet vinden en dat soort onzin. Ze weten niks van mij en mijn reden om dit te doen. En ik probeer ook rustig te zijn en niet te storen. Ik wil gewoon niet meer zo zijn als toen. Om eerlijk te zijn, het gaat me om respect voor anderen. En ook om dat ik geen straf meer wil. Ik ben daar echt bang voor geworden, wat natuurlijk ook overdreven is. Maar dat is in me gaan zitten. Sinds ik toen in groep 8 een dik uur in de strafhoek heb gestaan met mn gezicht naar een prikbord en mijn handjes op de rug waar de hele school me zag, ben ik bijna schrikachtig bang om iets verkeerd te doen of om straf te krijgen. Maar ook wil ik mensen respecteren en ik wil gewoon een leuke tijd hebben. De docenten zitten er ook voor ons en die wil ik niet weer het leven zuur maken. Maar ik zit soms te denken, overdrijf ik?  Mijn vrienden en mijn vriendin vinden het prima en soms wel héél beleefd hoe ik doe, maar snappen het. Anderen vinden me dan te netjes, en dus teachers pet, en watje en weet ik wat allemaal. Terwijl ze dus niks weten van waarom ik zo ben. De meeste leerlingen vinden het trouwens gewoon prima. En ik baal eig ook dat ik aan het twijfelen kom.  Door wat mensen die ook oordelen over hoe anderen erbij lopen enzo. Ook over mij als ik in vrolijke kleuren gekleed ga, of in korte broek  met kniesokken loop of maakt niet uit wat ik dan aan heb, ze vinden overal wat van. Armbandjes draag etc etc.  Ik heb handen “als een meisje”, en lang haar en dat soort dingen. Op zich maakt mij dat niet uit. Maar wel hun gepraat steeds.  Ik weet het,  ik zou me eigenlijk niks van ze aan moeten trekken. Ik laat het meestal ook van me af glijden. Maar toch twijfel ik soms ook .  Dus mijn vraag zou zijn: ben ik veel te beleefd, is het echt zó gek om als jongen in het kort te lopen op school en bijv. eye liner te doen zoals je zelf wilt?  Waarom stoort anderen dat? Of gaan zij gewoon in mijn hoofd zitten? Ik wil eigenlijk sterk zijn en blijven zoals ik zelf wil. Ik weet eigenlijk niet hoe ik er over moet denken. Hoe zouden jullie er naar kijken en je opstellen?

Bedankt vast voor jullie antwoorden! Liefs, Tover xxx

Hi tover01,

Ik denk dat je misschien door die straf daar wel iets te bang bent geworden, en dan heel ver gaat om dat niet te krijgen.  dat hoeft echt niet, ik doe zelf wel altijd gewoon mijn vinger opsteken en dan wat vragen als de docent het goed vind, maar dan niet ook nog vragen of het wel mag. En als ik naar de docent toe ga zeg ik gewoon hoi en dan mijn vraag of wat er is, en als ik de les in kom begroet ik de docent gewoon (met hoi gwn). Het is heel lief dat je daar zo je best voor doet, maar docenten verwachten dat meestal echt niet van je, en als je gwn aardig bent, niet er doorheen praat of brutaal bent is dat al heel fijn en voldoende voor een docent.  Beleefd zijn is een goede eigenschap, maar het is niet in elke situatie nodig, als je maar gewoon vriendelijk en aardig bent. En stiekem denk ik dat docenten het meer gewoon verbaast, en dat ze het wel leuk vinden dat iemand het doet, dan dat ze het echt nodig vinden. En sommige mensen voelen zich dan meteen heel oud🙃 Maar uiteindelijk moet je vooral doen wat zelf goed voelt hoor!!! Ik probeer alleen wel te zeggen dat je niet te hoge eisen moet stellen, en teveel van jezelf gaat verwachten wat echt niet nodig is. ❤️

En van je kleding zijn ze zelf waarschijnlijk onzeker, en dan voelen ze zich beter dan jou door er opmerkingen over te maken… Maar dat is echt niet zo, en jij bent juist stoerder, want zouden zij met een rokje, eyeliner en armbandjes durven lopen als ze dat zouden willen? Denk het niet😉 En je stijl lijkt me oprecht heel leuk!!!

groetjes,  Anoniem1

 

 

 


Hoi lieve @Tover01!

Ik denk dat je gewoon lekker door moet gaan met nwthes doen. Dat vind ik heel knap namelijk! Ik denk dat ik trouwens een beetje hetzelfde vind als @Anoniem1! Gewoon lekker jezelf blijven! Je bent al leuk genoeg!

Ik krijg ook heel veel opmerkingen dat het 'gay' is om 💅 te dragen, maar ik weet wel anders. Ik vind het namelijk gewoon mooi! Ik heb nu groen op. Nagellak dragen heeft ook z'n voordelen. Ik bijt namelijk geen nagels meer.  

Je bent trouwens echt niet te beleefd. Misschien is de lat zo hoog leggen op netjes praten ook handig? Dat heb ik ook gedaan. Ik scheld bijvoorbeeld bijna niet. Ik denk dat ik nu wel een paar keer vloek per dag, maat iig minder. Blijf alstublieft (netjes! 😜) lekker dragen wat je fijn vindt. 

Ga zo door, toppertje! 😘

Liefs.

@Wolkje 


Hallo,

Je bent nooit beleefd genoeg, haha. Wees gewoon zoals je nu bent. Leraren aanspreken met mevrouw of meneer is helemaal niks mis mee en ik denk dat zij dat wel heel netjes vinden en doen zoals jij bent hoort anderen niks te boeien. Blijf gewoon zoals je bent. Is er een betere Tover dan Tover zelf? Het antwoord is nee!

Liefs,

justGhast


Met beleefd zijn is helemaal niks mis. Van wat anderen daarvan vinden moet je je idd niks aantrekken.

Blijf lekker jezelf en doe wat goed voelt.


Hoi @Tover01 ,

Zoals @Anoniem1 , is je vinger opsteken en dan een vraag stellen al netjes genoeg hoor vind ik. Maar ik vind het heel stoer dat je gewoon zo netjes durft te zijn en je niks van andere aantrekt! Hetzelfde geldt voor rokken dragen etc. Zou het zelf met sommige dingen wel willen maar durf het niet echt. Dus ik zou gewoon zo blijven doen hoor, al hoef je niet áltijd zo netjes te zijn hoor😉

Groetjes mij Anoniemxv


Hoi lieve beste @Tover01  zoals de anderen ook zeggen, blijf jij maar lekker jezelf!  Ik begrijp je streven om geen straf te krijgen maar het mooiste motief geef je daarna: dat je respect toont voor de docent en gewoon een beleefde jongen bent.  Helemaal top zo en zoals ze bij 1 van jouw favoriete programma 's, de Taarten van Abel zo mooi zeggen: goed zo, niks meer aan doen 😉😘 je doet het super goed en trek je niks aan van dat kleine clubje.  Je vriendin vind je helemaal goed zo, dat zegt alles. Keep it up !! 

Groetjes liefs Tartan XxX 


Lieve @Tover01 ,

Ik sluit me helemaal bij @Anoniem1 aan! En natuurlijk ook de rest.  :)

Maar vergeet niet dat je het sowieso al super goed doet! ❤️😍

 

Liefs. 


Hi @Tover01  ik denk ook net als de andere leden.  Je bent juist heel goed bezig!  En als ik je eerste topic lees en deze:  

dan denk ik dat je ook voor die tijd al een goeie nette jongen was! En dat die straf je daar bij hielp nadenken en dat in te zien. Je leerde weer even wat nederigheid. Dat was toen. Nu ben je al lang geweldig bezig! Blijf dus zoals je zelf bent, en je meisje vind dat dus ook zeg jij. Dan is het al goed toch? En het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren, straf is ook weer niet zo erg een keertje. Je hoeft daar niet bang voor te zijn. Een vernederende straf zoals toen maak je nooit weer mee. Die had je verdient en eenmalig  nodig om jou terug te brengen naar jezelf. Maar als jij gewoon jouzelf bent dan gebeurt er helemaal niets van straf. En ik vind jongens die respectvol en beleefd zijn juist toppers!   

Doby xxxx


Hey lieve @Tover01!

Beleefd kun je nooit genoeg zijn. Ik zou willen dat ik zo beleefd was als jou. Trek je niet aan wat anderen van je vinden, als mensen eenmaal degene hebben gevonden die ze lastig willen vallen, dan doen ze dat. En dan kun je alles en je hele persoonlijkheid veranderen, maar ze zullen andere redenen vinden. En dat is niet wegens jou, dat is omdat ze niet in kunnen zien hoe mooi en leuk mens jij bent! Zei snappen niet hoe goed het is dat jij lekker jezelf bent, iets waar je trots op kunt zijn, omdat jij dat durft! Beleefdheid is een mooie eigenschap! En je hoeft niet bang te zijn om straf te krijgen, da's echt niet nodig!


Dankjewel allemaal! Dit helpt mij om de twijfels weg te duwen! Fijn en lief hoe jullie reageren! Ik heb het er ook met mn vriendin over gehad. En die zei ook zoiets als jullie. Met een knipoog zei ze ook dat het me verboden is om mij wat van die negatieve lui aan te trekken 😊.  Jullie helpen mij hier echt mee! 😘😘 Al jullie reacties heb ik wel 10 keer gelezen ❤️🙂heel erg bedankt! 

Liefs, Tover xxx


Graag gedaan, topper!

Liefs.

@Wolkje 


Haha fijn Tover! Houden zo! Was zij destijds ook niet het meisje dat zei "die staat zijn lesje te leren" ?  Toen jij als straf in de hoek stond ? Heeft zij even gelijk gekregen 😉 ze zal echt trots zijn op haar jongen! En jij mag ook trots zijn! 

Doby xxx


Heyy @Tover01!

Ben het helemaal eens met de anderen en je kunt echt nooit beleefd genoeg zijn! Vind het juist super goed van je dat je zo beleefd bent naar anderen. Blijf lekker jezelf hoor en blijf lekker doen waar jij je goed bij voelt want dat is het beste wat je kan doen. En trek je niks aan van wat anderen zeggen of denken hoor je bent echt een topper🤗

En fijn dat je vriendin je hier ook zo in steunt! :)

Liefs van mij <3


Dankjewel !! 💖 Liefs, Tover xxx

P.s. @Dobymeis13  ja klopt dat was zij !


Hoi hoi lieve @Tover01  ik wou toch ook nog even in gaan op het 2e deel van jouw vraag. Namelijk je uiterlijk en kleding keuze. Ook daarvoor geldt: wat JIJ zelf het fijnst, leukst en comfortabelst vind, is de leidraad. En natuurlijk je fantastische meisje! Maar verder gaat dat niemand iets aan. Gewoon doen zoals jij het voelt. Ik draag zelf ook al jaren altijd een korte broek max tot de knieën of ook vaak een kilt. Omdat ik dat zelf fijn vindt. Dus ook op dat gebied hoop ik dat je heerlijk jezelf blijft. En jij durft nog meer dan ik 😉. Ik heb nog nooit in rokje naar school gedurfd, behalve heel soms in kilt. Jij wel!  Je doet ook fleurige kleding aan. Draagt je korte broek met knie sokken naar school.  Je beschrijft dat in vragenlijsten altijd zo mooi. Kleurige shirts, vrolijke kleding.  Dat soort leuke dingen.  Je durft en doet het allemaal en ik vind je echt super dapper, stoer en sterk daardoor. Dus mijn antwoord op die vraag van jou: nee het is niet raar dat een jongen in korte kleding loopt en wie dat stoort heeft pech! Waarom ze dat stoort is omdat het mensen zijn die, zoals sommigen hier ook zeggen, zelf niks durven. Jij doet het!  En: je besties en je vriendin zeiden toch dat je benen  helemaal rokjes proof zijn? 😍 Nou dan! Dat mag best gezien worden 😉😘 Maar ook serieus gezegd: op alle fronten ben je heel goed bezig en fijn dat iedereen je hier zo steunt. En we houden van je en mooi dat je je gesterkt voelt hierdoor!! Wou het toch nog even kwijt 🤭♥️

Groetjes liefs Tartan X 


Reageer