Tweestrijd:positief en negatief

  • 22 May 2023
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Badge

Hey allemaal, 

Ik moest het gewoon even kwijt ik hou het niet langer.. 

Ik wordt gek van mezelf ik ben heel erg in tweestrijd het is alsof ik 2 kanten heb namelijk verstand(positief) en gevoel/gedachten(negatief)

Ik kijk eigenlijk nooit positief naar mezelf ik ben in behandeling en daar proberen ze mijn denken enzo te veranderen en mij gebeurtenissen te laten verwerken. Laatst probeerde ze me ervan te obertuigen dat het niet mijn schuld was

ik liet een hele kleine gedachte dat het niet mijn schuld was even toe... Dat was ok totdat ik de volgende dag helemaal gek werd

het was alsof er dus 2 personen waren een posietief persoon en een negatief persoon de negatieve was boos omdat ik de dag daarvoor dus een hele kleine positieve gedachte had toegelaten

dus zei de negatieve persoon dat ik mezelf pijn moest doen

het is jouw schuld je bent egoïstisch je maakte het alleen maar erger je wilde alleen maar aandacht je bent het niet waard je hebt hoe jij je nu voelt verdiend, dus je moet zm plegen 

ik werd knettergek en kreeg hoofdpijn ik hield het niet meer en kreeg een paniekaanval dus rende de klas uit..

en ik ging naar huis

eenmaal thuis gekomen ging ik snijden.. de volgende dag gebeurde weer hetzelfde dus iemand tips? Want ik kan dit niet meer zo…

Groetjes Jentl

 

( deel van de tekst aangepast door De Kindertelefoon, gedetailleerde manieren van zelfbeschadiging of zelfmoord kunnen voor anderen choquerend of triggerend zijn )


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jentl ,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl , zij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Veel sterkte,

 

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +6

Hee @Jentl 

Mag ik wat vragen? Wat is niet jouw schuld?

Badge

Hey @Banaantjeeee tuurlijk mag dat.. het is niet mijn schuld dat ik gepest werd het is niet mijn schuld dat ik me voel zoals ik me voel dat probeerde ze bij therapie te overtuigen. Maar ik ben het daar niet mee eens

Groetje Jentl

Reputatie 7
Badge +6

@Jentl

Je moet niet naar de negatieve gedachtes luisteren! Je bent geweldig zoals je bent:) Die pesters hebben gewoon smaaktekort(!), dus het is echt niet jouw schuld! Luister lekker niet naar de pesters. Ze willen alleen dat jij slechter voelt. Ik weet zeker dat je een geweldig meisje bent! Echt! Probeer wat afleiding te zoeken:) Door bijvoorbeeld muziek te luisteren of een ijsje te eten:)

Heel veel sterkte! Liefs x Banaantje <3

Reageer