Skip to main content

TW: suicidal en gedachtes

• July 19, 2026
  • 9 reacties
  • 172 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik zit met een nogal niet zoon prettige situatie.. 

Ik ben een jongen en ga aankomend schooljaar mijn examen jaar in, maar ik weet echt niet of mijn dat gaat lukken. In mijn vorige topic zei ik dat ik veel stress heb, das nu nog meer als het gaat om de vierde. 

Ik heb wat probleempjes (laten we het even kort benoemen):

1. Trust issues, kan echt niemand vertrouwen door wat er in het verleden is gebeurd.

2. Ben echt heel erg depressief.

3. Doe selfharm.

4. Heb zelfmoord gedachtes.

5. Heb stemmen in mijn hoofd, die mijn naam roepen en ook vertellen dat ik zelfmoord moet plegen en dat alles veel makkelijker dan zou zijn.

6. Ik hallucineer echt best veel.

7. Heb heel veel ruzie met mijn moeder.

Ik weet echt niet hoe ik dit ga moeten "overleven" in de vierde.. dat gaat mij echt niet lukken.. ik heb ook twee ESSA (emotional support Stuffed Animal) Ravi (German Shepherd) en Alpha (border Collie) en Ravi met de tag 'emotional support ' en Alpha met de tag 'depression comfort plushie'.

Je hoeft niet te beantwoorden alleen als je dat wilt, dit moest ik even zeggen want ben nu op vakantie met mijn moeder, en twee kleinere broertjes en ik moest dit even kwijt..

9 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • July 19, 2026

Hey ​@depressedkid ,

Heb je hier al hulp bij? 🫂 Want om eerlijk te zijn denk ik wel dat dat nodig is, als je wil kunnen ik/we ook wel meedenken hoe je hulp kunt zoeken (?) ❤ En natuurlijk kan je hier vaker van je af schrijven als je daar behoefte aan hebt

Liefs en knuffel van mij <3

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ​@depressedkid ,

Wat heftig allemaal 😓 ik sluit me aan bij wat ​@Cantaloupe heeft gezegd. Kon of kun je het er na de vakantie wel op school over hebben dat je veel stres ervaart? Wat naar van je sh, zijn er wel positieve dingen die fijn vind om te doen bijvoorbeeld hobby's, sport, buiten zijn etc. Het kan soms ook helpen als je een neiging voelt om een elastiekje om je pols te doen en dan laten knappen, gedachten op te schrijven op papier/ of hier, papier verscheuren of om een ijsblokje in je mond te doen om te kunnen resetten. Hoe donker de tunnel ook lijkt, weet dat er altijd mensen zijn die om je geven en je niet kwijt willen. ♥️ Ik hoop dat je hier iets aan hebt. 

Dikke knuffel🫂

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • July 19, 2026

Hey ​@depressedkid ,

Heb je hier al hulp bij? 🫂 Want om eerlijk te zijn denk ik wel dat dat nodig is, als je wil kunnen ik/we ook wel meedenken hoe je hulp kunt zoeken (?) ❤ En natuurlijk kan je hier vaker van je af schrijven als je daar behoefte aan hebt

Liefs en knuffel van mij <3

Nee ik heb er nog geen hulp bij, zou wel fijn zijn. Hoewel ik het niet met mijn ouders kan bespreken, want mijn moeder, tja, spreekt voor zich en mijn vader zegt dan altijd "ga dit met je moeder bespreken".. ik heb dit ook voor de vakantie bij school neergelegd maar tis eigenlijk alleen maar erger geworden sindsdien.. niet perse door school, maar hoe meer tijd ik alleen ben hoe vaker ik van dit soort stemmen hoor..😭

Ab W
Forum|alt.badge.img+5
  • De Kindertelefoon
  • July 19, 2026

Hoi depressed kid,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Ab W 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • July 19, 2026

Hey,

Zou je zonder ouders naar de huisarts durven gaan? Die kan misschien met je meedenken ❤ In principe heeft je huisarts beroepsgeheim en zouden je ouders er dan niet achter moeten komen, maar geef het dan wel aan als je dat niet wil.

Hoop dat het op die manier lukt 🫂

Ab W
Forum|alt.badge.img+5
  • De Kindertelefoon
  • July 19, 2026

Hoi,

Goede tip van Cataloupe, denk daar over na.

Als je buiten de openingstijden van de Kindertelefoon niet meer weet met wie je zou kunnen praten dan zijn er ook nog andere mogelijkheden;

Je kan voor hulp of ondersteuning zo nodig contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

En in noodgevallen is er altijd het alarmnummer 112. We hopen dat je dat allemaal niet nodig hebt en dat we je morgenochtend  (of een andere tijd) op de chat tegenkomen of aan de telefoon.

Veel sterkte.

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • July 20, 2026

Hey,

Zou je zonder ouders naar de huisarts durven gaan? Die kan misschien met je meedenken ❤ In principe heeft je huisarts beroepsgeheim en zouden je ouders er dan niet achter moeten komen, maar geef het dan wel aan als je dat niet wil.

Hoop dat het op die manier lukt 🫂

Goede tip, weet niet of ik dat durf met mijn trust issues.. ben nogal een ingewikkeld, weet ik.. gwn de afgelopen jaren, (op de middelbare) heb ik heel veel meegemaakt, heel veel slechte dingen, beschuldigd van iets wat ik niet heb gedaan, waarbij mensen tegen mij logen dat er een politie aangifte is gedaan (ook mensen met de positie hoger dan mijzelf zoals een zorgboerderij) en hen mensen vertrouwt die mij met dat traume hebben gemanipuleerd, en me als vrienden beraden hebben op iets wat totaal niet waar is..

Sorry voor dit verhaal..

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • July 20, 2026

@depressedkid Wat heftig allemaal :( En geen sorry nodig ❤ Zou het misschien een idee zijn dat je eerst een keertje er heen gaat om dat te vertellen? Dat je van bepaalde dingen last hebt, maar dat je door je trust issues lastig vind om te zeggen? Misschien helpt dat een beetje om de drempel te verlagen om het dan bij een 2e afspraak bijvoorbeeld wel te zeggen. 

Zou het anders helpen als er iemand met je mee gaat? (een vriend ofzo)

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • July 21, 2026

Hee,

Wat ontzettend heftig om te lezen. 💙 Bedankt dat je dit hier durfde te vertellen, dat lijkt me echt niet makkelijk. Het klinkt alsof je al heel lang met heel veel tegelijk rondloopt, en dat is echt ontzettend zwaar.

Ik wil vooral dat je weet dat je hier niet alleen in bent. Er zijn mensen die om je geven en die je willen helpen, ook al voelt dat misschien nu niet zo. Je hoeft dit niet allemaal alleen te dragen.

Ik vind het wel belangrijk om te zeggen dat ik me zorgen maak om wat je vertelt, vooral omdat je zegt dat je jezelf pijn doet, aan zelfmoord denkt en stemmen hoort die nare dingen zeggen. Dat verdien je echt niet. Ik hoop heel erg dat je dit ook vertelt aan een volwassene die je kunt vertrouwen, zoals een familielid, een mentor, een docent, de huisarts of iemand anders bij wie je je veilig voelt. Je hoeft het niet alleen op te lossen.

En als je wilt praten, kun je natuurlijk ook altijd hier op het forum blijven schrijven of contact opnemen met de Kindertelefoon. Je hoeft je niet te schamen voor wat je voelt.

Ik hoop echt dat je je ESSA’s Ravi en Alpha lekker bij je kunt houden als ze je een beetje steun geven. Kleine dingen die troost geven zijn ook waardevol.

Blijf alsjeblieft hier. Je leven is zoveel meer waard dan die nare gedachten je laten geloven. ❤️ Ik wens je echt heel veel sterkte, en ik hoop dat je stap voor stap de hulp krijgt die je verdient.