Skip to main content
Vraag

TW selfharm, Ik wil zo hard trainen tot ik een spierscheur krijg

• October 11, 2025
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hoe kan ik dit stoppen? 

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 11, 2025

Het kan helpe om eerst een stap terug te doen en tepraten over wat je voel.als je voelt dat de drang om jezelf pijn te doen of te overtrainen te sterk is, probeer dan even rustig adem te halen of zoek aflijding, bijvoorbeeld door muziekte luisteren of iets creatiefs te doen.

xx liefs Wolf 🐺

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • October 11, 2025

Hoi Kangarooplush,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Ab W De Kindertelefoon) 

Linax
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • October 12, 2025

Heyy,

Ik las je bericht en ik schrok er best wel van. Hard trainen is oké, maar niet tot je iets breekt of scheurt! Misschien voel je je ergens niet goed over en probeer je dat weg te trainen? Als dat zo is, praat er alsjeblieft met iemand over, zoals je ouders, een mentor of iemand die je vertrouwt. Sws zou ik er met iemand over praten, en het is heel goed dat je dat al op de kindertelefoon hebt gedaan. Je bent echt niet alleen. Je hoeft jezelf niet kapot te maken om sterk te zijn!