Vraag

TW: self harm

  • 1 August 2022
  • 2 reacties
  • 111 Bekeken

Badge

Ik ben op m’n 12e gestart met SH en ik ben vandaag 19 dagen clean maar gisteravond had ik hele erge gedachtes ervoor en maakte beelden in m’n hoofd dat inkeer iets pakte om mijzelf mee te beschadigen. Het is gelukkig niet gebeurd maar ik wil het wel doen. Het komt waarschijnlijk doordat het nu vakantie is mn beste vriend niet zie voor een aantal weken(we gaan wel afspreken maar dat is de laatste week) en hij is zelf ook depressief en heeft ook zelfmoord proberen te plegen een paar keer  dus ben ik bang dat hij het weer probeert en in het ziekenhuis beland. Maar weet iemand tips om je af te leiden hiervoor? 
Oh ja, niemand weet hiervan behalve sommige vrienden van me.

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 10: plaats geen schadelijke of triggerende content


2 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Heehee,

Wat vervelend. Ik zou proberen om met je vriend in contact te blijven. Via de app bijv. Zo zie je hem niet maar je blijft toch op de hoogte van elkaar en kunt dingen met elkaar bespreken. 
Over SH kan ik niet veel zeggen, maar misschien zou je kunnen gaan wandelen met een rustig muziekje in je oren, zodat het je kalmeert. Of je kan gaan verven/creatief bezig zijn. Voor de rest weet ik niet zo veel. Oh wacht, misschien kun je je gevoelens bijhouden in een soort dagboekje, het licht voor mij altijd op om aan het einde van de dag, of gwn wanneer ik wil, alles wat er die dag gebeurt is en door m’n hoofd ging op te schrijven. 
 

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

 

-Yodema

Reputatie 6
Badge +3

Hey Lgbtq_kid,

Ik zou vooral leuke dingen doen, of dingen waar jij helemaal in op kan gaan. Wat mij ook helpt, is mijn gevoelens te tekenen of op te schrijven. Of gewoon iets maken waar jij je gevoelens in kunt stoppen.

Je zou contact met die vriend kunnen houden door te bellen of te appen. Dan kan je nog wel een beetje bij hem zijn.

Het kan ook helpen om het aan andere mensen te vertellen. Misschien heb je nog een vriend(in) die ervoor openstaat om met je te praten, of je ouders. Het kan een grote stap zijn, maar het kan heel erg helpen. Je moet het natuurlijk alleen maar doen als jij je er goed bij voelt.

Succes!

Groetjes iemand.

Reageer