Vraag

TW! Ik zou graag weten wat dat is..


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een meisje van 14 en ik snijd mezelf nu al 2j. Ik krijg hulp enz dus dat is ook mijn probleem even niet. Maar als ik snijd, is er eerst een lege witte streep die zich heek langzaam vult met bloed.. Soms stroomt het bloed eruit en soms komen er amper een paar druppels uit... Maar ik wil weten wat dat wit is. De wond is meestal 2/3 mm breed. Weet iemand wat dat wit kan zijn?

13 reacties

Wat dit zou kunnen zijn is witte bloedcellen omdat je lichaam elke keer weer die wonden wil beter maken en daarom daar veel witte bloedcellen zitten, ik weet het niet zeker!

Ronald
Het kan weefsel of spier zijn....
Je moet wel heel diep gesneden hebben omdat te zien... Het is niet goed voor je


Gr
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Het zijn in ieder geval geen witte bloedcellen, want die zijn niet waar te nemen. Ik hoop ook niet dat het weefsel is, want daarvoor snij je niet diep genoeg (gelukkig).
Soms snij je misschien rond een ader, waardoor er misschien veel bloed verschijnt en soms ver weg waardoor het langer duurt. Echter is dit maar een gok, dus misschien kun je het vragen aan de huisarts of bij je ‘hulp’ als deze hier an verstand heeft.
Hoe danook

Als je zo diep snijd is het niet goed... Dat herstelt nooit meer lichte sneden kunnen noh deels weg gaan...
"Weet iemand wat dat wit kan zijn?"
Nouja, ik doe hier even een gok:
Het enige in jouw huid dat wit er uit ziet is of vet of bindweefsel.
Echter is dat de onderste laag van de huid wat aangeeft dat je relatief diepe snijwonden maakt.
Hi

Ik snap denk ik wat je bedoelt. Bloed komt niet altijd meteen, het vult zich inderdaad. Gigantisch diep hoef je niet te snijden voor dit effect. Het kan zelfs zonder hechtingen genezen als je dit ziet (ervaring). Al weet ik niet helemaal of je met dat witte hetzelfde bedoelt als ik.

Je snijdt geen grote ader door, daarom spuit het er niet meteen uit. Soms moet het een eindje 'reizen' voor het bij je wond uitkomt. Daarom loopt het als het ware vol.

Gr. Pin
Hello Pin, volgens mij is dat idd wat ik bedoel! Maar weet je ook hoe dat heet? Of heeft dat niet echt een naam?
Hoi,

Volgens mij heeft het geen naam, het is gewoon de manier hoe bloeden werkt...

Waarom wil je zo graag weten hoe het heet?

Gr. Pin
Het heeft niet echt een specifieke reden, ik wil het gewoon graag weten haha
Ik neem aan dat dat simpelweg de haarvaten zijn die je dan raakt.
Deze zitten overal in je huid, maar als het goed is ook door de rest van jouw lichaam.
Die dunne bloedvaten voeren het bloed naar de cellen af, maar ik neem aan dat ze niet groot genoeg zijn om duidelijk te zien, waardoor het een tijdje duurt voordat de wond zich vult.
Ik snijd mijzelf ook en ik heb dit precies het zelfde maar het witte bij mij is vaak spier en uitijndenlijk vult het zich maar meestal moest k t verbinden omdat dr teveel kwam want ik ga erg diep (ik heb hulp etc) gewoon niet erin blijfen snijden op dezelfde plek dat voel je een aantal weken steken en jeuken (jongen 14j ) Deze tekst is verwijderd door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 6.
Srry k bedoelde weefsel*☺️??

Reageer