Skip to main content

Hoi allemaal,

de laatste tijd heb ik het best moeilijk met eten en daarom wil ik graag even dit kwijt. Het begon allemaal toen ik een paar dagen lang totaal geen honger had en echt weinig at. Ik kwam er toen achter dat ik wat gewicht was verloren, en aangezien ik best wel ontevreden ben over mijn lichaam, was ik daar heel blij mee. Daardoor bleef ik weinig eten, ook als ik wel honger had. Maar hierdoor, je raadt het al, kreeg ik steeds meer honger tot ik het echt niet meer kon inhouden. En op zo'n moment kon ik ontzettend veel, en vooral ongezond, eten. Na zo'n eetbui voelde ik me heel schuldig en probeerde ik weer minder te eten. Maar de eetbuien bleven terug komen en ik kwam hierdoor ook weer aan, en dat wilde ik ten alle kosten voorkomen. Ook voelde ik me soms echt niet lekker na dat ik zo veel had gegeten. De enige oplossing die ik toen nog zag was overgeven. Het voelde ineens als zo een opluchting, mentaak en fysiek. Sindsdien, het zal een paar weken zijn, laat ik mezelf elke dag overgeven. Als ik het niet doe voel ik me heel gestressed en door de stress ga ik weer meer eten. Het zit ook echt in mn systeem nu, overgeven na het eten voelt net zo normaal als mn handen wassen nadat je naar de wc bent gegaan. Ik weet heel goed dat overgeven heel slecht is maar ik heb het idee dat ik echt niet meer zonder kan. Ik heb ook niet echt iemand om het aan te vertellen, mijn best vriendin heeft ook problemen met eten dus ik wil haar niet tot last zijn. Ik heb een slechte band met mijn moeder en ik vind het te eng het aan mijn psycholoog te vertellen. Om eerlijk te zijn wil ik ook helemaal geen hulp, want ik ben veel te bang dat ik dan aan ga komen. Daarom wilde ik dit even allemaal hier kwijt. In ieder geval, heel erg bedankt voor het lezen! Het betekent zo veel voor me dat ik mn verhaal hier even kan vertellen. Ik wens iedereen met ditzelfde probleem veel liefde en kracht <3

Wow @Louisa ,

Wat heftig voor je. Heel fijn dat je het op deze manier eventjes je verhaal kunt delen! ❤ We zijn blij met jouw eerlijkheid!

Ik kan me voorstellen dat het suuuper spannend is om dit te delen en dat je dit dan ook liever niet wilt. Je keuze ligt hierbij ook helemaal bij jou, al wil ik wel graag met je delen dat de cirkel waar je nu in zit op een dag verbroken moet worden. Je geeft al aan dat het niet gezond is en het is heel knap dat je daar zo eerlijk in bent, ik wil je op deze manier in ieder geval een kleine waarschuw geven omdat het kan uitlopen tot een levensbedreigende situatie en dat gun ik je absoluut niet.

Ik hoop dat je het op tijd aangeeft bij iemand in jouw omgeving die je vertrouwd, want je verdiend een goed herstel ❤ en een gezonde relatie met jouw eten en lichaam.

Ik ben er voor je als je iemand nodig hebt!!

Liefs, Junia


Hey @Junia.r2581, zo erg bedankt voor je reactie! Echt heel lief alles wat je hebt gezegd ❤ Ik zal proberen het aan iemand te vertellen, maar zoals je zegt is dat nog wel heel moeilijk. In ieder geval dankje voor je steun, ik heb er zo veel aan! Groetjes :)


Hii @Louisa ,

Dat is heeel fijn om te horen! Geen dank ❤ ik geloof in je!!

Lieve groetjes terug!


Reageer