Vraag

trust

  • 17 January 2021
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey~!

ik heb allang niet meer geschreven.

 

maar ik begin weer iemand te vertrouwen, mijn engels docent. ze is er altijs voor mij maar ik ben bang dat ik haar lastigval. ze weet van mn selfharm en mn eetstoornis, ze helpt me ermee. ik ben nu zelfs al 5 dagen clean van selfharm. ik ben bang dat waneer ik een terugval krijg en ik dat tegen haar vertel dat ze teleurgesteld raakt in me. wat kan ik hiermee doen?

 

xo ally


2 reacties

Reputatie 1
Badge

Die engels docent snapt het vast als er weer iets gebeurd en je valt haar er echt niet mee lastig. Veel docenten kiezen hun beroep niet alleen voor geld, maar ook om met kinderen te werken. Ik weet zeker dat ze er voor je zal zijn wanneer je haar nodig hebt en je haar niet teleur zal stellen. Je moet trots op jezelf zijn dat je al 5 dagen clean bent, dat is toch al een heel mooi begin! Wees trots op jezelf. Je kan dit.

XX

Hee,

Wat fijn dat je iemand begint te vertrouwen en je Engels docent er altijd voor je is! Knap dat je al 5 dagen clean bent!

Stoppen met snijden en opkrabbelen, herstellen (hoe je het wilt noemen) van een eetstoornis is een proces. Het is vaak een lange weg en die kent toppen en dalen. Het is niet gek dat je een terugval hebt. Dat hoort erbij, hoe moeilijk het ook is. Je kunt en hoeft niet van jezelf te verwachten dat het in één keer goed gaat en dat je nooit meer snijd. Vandaag zet je 3 stappen vooruit en morgen doe je er misschien 1 terug, maar dan ben je er al 2 verder. En zo zal dat geleidelijk gaan en is dat een moeilijk, zwaar proces.

Maar juist goed om je docent of iemand anders die je vertrouwt hierin te betrekken. Het is fijn als je terecht kunt als het wat beter gaat, maar ook als het ff niet gaat. Want ook dan heb je de mensen om je heen nodig. Ik denk niet dat zij teleurgesteld in je zal zijn. Ik denk dat ze blij is en dat ze het dapper vind dat je eerlijk bent. Want daar gaat het om, zeg hoe het gaat en wat lastig is of als het niet lukt. Dat geeft niet, daar kan ze juist mee helpen. Al is het alleen maar dat je bij haar je verhaal kwijt kan. Je doet het niet voor haar, maar voor jezelf! Zij wil jou helpen!

Misschien ben je (on)bewust bang dat je haar teleursteld of misschien ben je wel bang dat je jezelf teleursteld. Zo streng moet je niet voor jezelf zijn. Geef jezelf de ruimte om hierin te groeien, en al val je een keer terug of ga je op je plaat, zwaar vervelend, sta weer op en groei weer door.

Je kunt het, succes!

Groetjes,
Simply Me

 

Reageer