Trichotillomanie, situatie thuis en verleden met ex

  • 1 March 2021
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey iedereen,

ik ben irma en ik ben 17 jaar.

ik heb nu al best wel een hele tijd Trichotillomanie. dat is dat je dwang hebt om je haren uit te trekken, je hebt het eigenlijk zelf niet eens door dat je dat doet pas als je ze in je handen hebt. ik denk rond 1/2 jaar ongeveer. het is echt heel vervelend en ik merk ook echt dat mijn haar heel erg dun is geworden en ik beginnende kale plekken begin te krijgen. mijn ouders vinden het belachelijk en willen het niet geloven.

ik heb bijvoorbeeld een keer gezegd tegen mijn ouders dat ik op gedragstherapie wil, omdat ik tenminste iets wil doen om eraf te komen. maar mijn moeder lachte mij in m’n gezicht uit en zei dat ik normaal moest doen, ze zei dat ik het me gewoon zelf heb aangeleerd en zo denkt mijn vader er precies hetzelfde over.

ik heb best veel stress en ben veel verdrietig, ik heb een best groot verleden met mijn ex gehad. hij heeft me heel veel dingen aangedaan waar ik me heel erg onzeker door ben gaan voelen. ik heb door hem ook een hele grote ‘heart break’ gehad. ik ben een maand geleden weer met hem omgegaan, na hem misschien anderhalf jaar niet gezien te hebben? hij vond mij weer leuk (zei hij) vervolgens kom ik er ‘weer’ achter dat hij ook ‘fix’ heeft met iemand anders. (en we hadden ook 3x seks in die tijd dat ik weer opnieuw met hem omging) dus dan voelt het alsof hij me gebruikt heeft. dat speelt zich nu ook nog af, ik had het contact opnieuw verbroken en hij wilt steeds weer contact met me en zegt telkens dat het hem spijt, maar ik heb hem niets voor niets een tweede kans gegeven.

hij was in het verleden heel veel vreemd gegaan en telkens vergaf ik hem weer, elke keer als we ruzie hadden gaf hij echt alle schuld op mij en liet hij zijn moeder mijn moeder appen en gingen ze het verhaal helemaal omdraaien zodat ik grote ruzies hier thuis had. we deelden ook wel eens ‘foto’s’ naar elkaar en net voordat het uit ging had hij 1 van mij gescreend, en later werd die op Instagram gedeeld. dat gaat na 3 jaar nog steeds door met delen van die familie. ze bellen ook me steeds op en dan schelden ze me voor niets uit, en bedreigen doen ze dan ook. Ook anoniem bellen en als ik hun nummers blokkeer dan bellen ze wel weer via een ander nummer. ik ben nu ook bezig met een aangifte tegen hun. maar ook al is dit alles gebeurd zegt mijn gevoelens nog steeds dat ik hem ergens terug wil, terwijl ik weet dat dat niet goed voor me is, en al mijn vrienden zeggen dat ook tegen me.

maar goed ik denk dat de Trichotillomanie daar best wel aanligt, door dat ik dit allemaal niet goed kan loslaten omdat ik best wel heel erg veel heb meegemaakt met deze familie, maar ik wil wel echt graag ervan af maar niets helpt!

 

liefs, mij

(sorry voor het lange verhaal, maar anders begrijpt niemand er waarschijnlijk wat van, haha!)


1 reactie

Reputatie 2
Badge +2

Hoi irma_, 

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, 

Feline van De Kindertelefoon

Reageer