Trichotillomanie/afvallen

  • 6 August 2016
  • 4 reacties
  • 153 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Haiii,

Ik heb trichotillomanie, dat is een stoornis waarbij je je haren uit je hoofd trekt. Ik loop hier nu al 4 jaar mee. Aan het begin wist mijn moeder ervan. Ze heeft met toen proberen te helpen. Het leek daarna een tijdje goed te gaan maar later begon ik gewoon weer... Deze keer wist mijn moeder er niks vanaf om dat ze dan boos zou worden... Ik doe dit nu nog steeds... Het gebeurt gewoon uit frustratie/stress. Ik zit niet lekker in m'n vel en weet het echt niet meer... Ik vind me zelf een lelijk en dik rotwijf! Daarom wil ik ook gaan afvallen. Ik ben 1.63 en weeg nu 45 kilo. Ik ben 13 jaar... 45 kilo is veelsteveel voor mijn leeftijd/lengte....

Kan iemand mij advies geven ?! Voor beide problemen..?


X

4 reacties

Hoii,

Ten eerste is de trichotillomanie iets waar je echt aan geholpen moet worden, het is niet zomaar iets wat je uit kan zetten of wat je even kan negeren. Ik denk dat hulpverlening je beter af zal zijn en dat je jezelf daar enorm mee helpt.
Uit de tekst kan ik opmaken dat je ook niet tevreden bent over jezelf, en dat vooral door je gewicht. Ik heb het opgezocht op internet en daar stond dat dat een gezond gewicht is voor die lengte.
Ik hoop dat je iets vind waardoor je jezelf kan accepteren zoals je bent, want ieder mens is goed zoals hij/zij is.
Vooral als je 13 bent is dat erg lastig, je zit in de pubertijd en er gebeurd heel veel met je lichaam en met je hormonen (dus gevoelens etc). Wat extra hulp kan daarbij geen kwaad, van bijvoorbeeld vrienden of hulpverleners etc.

Neem aub van mij aan dat je geen rotwijf bent :)
Hoop dat je er iets aan hebt.
Veel sterkte!

XX
Hey,

45 kilo is echt een gezond gewicht voor jouw lengte en is zelfs best weinig. Ik ben even lang en weeg 64 kilo en ik heb nog geen overgewicht! Misschien kan je voor trichotillomanie naar de huisarts? Dan kan je worden doorverwezen en kan je er eindelijk vanaf komen.

Xxx
Heey,

Je hebt het al 4 jaar! Heb je hulp voor (gehad)?
Ik heb ook zoiets gedaan; ik brak altijd mijn haar af (waardoor ik aan de ene kant veel langer haar had dan aan de andere kant). Superfrustrerend idd!

Hee, 45 kilo is voor jouw lengte eerder te weinig dan teveel.
Heb je een idee hoe het komt dat je niet tevreden bent met jezelf?

Zoek iets anders om met stress/frustratiets om te gaan(Muziek luisteren, sporten, tekenen, film kijken of een hobby ofzo)!

Xx
Kikker

hey!

ik heb ook trichotillomanie, ik weet ook niet hoe ik er vanaf moet komen echt heel vervelend...

Reageer