Trauma voor het leven.

  • 8 June 2020
  • 6 reacties
  • 253 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

ik ben een jongen van 15 jaar, en hier komt mijn verhaal.

 

Ik heb al ongeveer 3 jaar problemen op school, betrokken bij ruzies en vechtpartijen.

Ik ben van marokkaanse afkomst dus mijn ouders reageerden er heel pittig op als ik bijvoorbeeld geschorst was of dergelijke.

een paar maanden terug begonnen de echte problemen, ik ben meer zelfstandig geworden en ben dingen terug gaan zeggen, daardoor escaleerden de ruzies en liep ik altijd weg, ik heb last van agressieaanvallen, hyperventilatie en adhd, dus voor mij is het heel moeilijk om in zo een ongemakkelijke situatie een gesprek te kunnen starten, 2 maanden terug was er een erg grote ruzie thuis en ben ik weggelopen, ik ben 3 dagen later gevonden en ben met geweld aangehouden door 5 agenten, ik heb een knuppel gekregen tegen me maag aan en ben gevloerd, waardoor ik met me hoofd tegen de stoep aan kwam, daardoor heb ik een hersenschudding opgelopen, daarna ben ik naar een cel gebracht voor 6 uurtjes, geloof me, dat was een hel. Opeens kwam er een agent binnen en hij zei " We gaan je naar een open instelling brengen '’, ik was gevoelloos en keek rustig voor mij, ik besefte niet wat er allemaal aan de hand was, had een hersenschudding, me hele gezicht onder bloed en krassen. Ik ben op de instellingen gebleven voor 28 dagen, ik ben depressief geworden en begon mezelf diep te snijden, ik begon met roken, blowen en drinken, ik dacht dat dat de oplossing was, mijn krassen op me arm zijn littekens geworden en ik draag het me hele leven mee, ik woon nu bij me tante waar ik me erg alleen voel,  ik heb tallen keren zelfmoordpogingen gehad, paracetamol overdosis , me pols proberen open te snijden  en mezelf proberen neer te steken, ik begrijp nog steeds niet wat er allemaal aan de hand is omdat ik het nog niet eens besef. ik was een jongen van 14 jaar, bang, verdrietig, gekwetst en naïef, daar hebben veel jongens misbruik van gemaakt. Ik hoop oprecht dat jullie me gevoelens begrijpen en we elkaar kunnen steunen!!

Veel liefs!


6 reacties

Je lijkt me naast je problemen een hele aardige jongen om goed bevriend mee te zijn, zorg dat je de goede vrienden hebt en geen ruzie’s maakt. Zoek een therapist of psycholoog. Zoek gewoon hulp want dat is het beste op dit moment! En anders kan je altijd iets op het forum zetten waar iedereen je helpt. Of je kan de kindertelefoon bellen. Veel succes!

 

Groetjes, anoniemegast43

Hey @a.hes321 .

Ik snap heel goed hoe je je voelt.

De mensen die mij kennen op dit forum weten dat ik zelf ook veel zelfmoord pogingen heb gedaan met vanalles en nogwat. Ik heb mijzelf ook veel gesneden dus net als jij veel littekens. 

Vervelend dat je je zo voelt. En de thuis situatie is ook niet bepaald fijn.

Dat de politie je aanhield op een Vervelende manier , doen ze vaak niet zomaar. Je zei zelf al dat je vroeger veel betrokken was bij vechtpartijen en dat is waarschijnlijk geregistreerd.  Ik weet zelf niet of je weigerde mee te gaan. Maar als dat zo is en je verzet worden er wel geweld gebruikt. Vervelend dat je begon te snijden en te roken en te blowen met gevolg nog drank. Je gaf al aan dat je dacht dat dat de oplossing was maar niet was.ja die krassen en littekens draag je mee ,je kan beter zo zien dat het er nog erger had kunnen uitkomen. Vervelend dat je je alleen voelt! Misschien een idee om dit te vertellen tegen je mentor of iemand die je vertrouwt . Praren helpt .

Met zelfmoordpogingen heb ik zelf ervaringen mee en het lost niet de problemen op,  hoop dat je dat weet nu!

Ik snap dat het misschien nog niet is binnen gekomen,  dat heeft tijd nodig .

Ik snap dat .

Ik begrijp oprecht je gevoelens en ik wil je echt steunen.

Ik wil je even er bij vertellen dat als je het niet meer weet anoniem kan bellen of chatten met de kindertelefoon of als je zelfmoord neiging hebt dat je 0900 0113 belt . Want praten helpt .

Ik hoop dat dit helpt. 

Sterkte. En ja kan altijd praten op dit forum. 

Groetjes gebruiker c 

 Edit. Wat @anoniemegast43 al zegt.

Reputatie 3
Badge +1

hey! Wat erg dat je allemaal door dit moet doorgaan. Als je het weer erger word kun je met 113 chatten. Je kan ook anoniem met een pyscholoog praten en sessies plannen via 113 gwn online hoor.  Zoals meerdere mensen al zeiden wil ik je ook graag steunen.  Zelfmoord is nooit een oplossing zie de mooie dingen in het leven. Misschien kun je op een sport gaan zoals kickboksen en dan je frustraties er uit schoppen en slaan. Ik heb ook een half jaar op kickboksen gezeten, omdat ik net zoals jij best ook wel heb gevochten… Het heeft zeker bij mij heel erg geholpen. Stay strong het komt goed! 

veel liefss @essieexoo <333

Misschien is zoals @essieexoo .ook al aangaf. Voor jou fijn om iets te doen wat afleiding geeft, en misschien waar je je woede kan uitslaan.

Of gewoon een hobby.

Of vrijwilligers werk als je dat leuk vind en als je dat mag doen.

Vergeet trouwens nooit dat er mensen zijn die je willen helpen. 

Ookal denk je dat het niet zo is. 

Misschien ken je het deze zin wel.

Politie is je grootste vriend.(ookal denk je van niet ) ze zijn er voor jouw veiligheid.  En als de politie je ooit ergens op aanspreekt,  antwoord gewoon normaal en beleefd , en behandel ze met respect en werk mee, dan doen zij dat ook bij jou!

Misschien helpt dat ook. 

Groetjes gebruiker c 

Hey man. 
Wat erg dat dit allemaal is gebeurt.

ik heb erg veel respect voor je dat je dit soort dingen durft te vertellen. 
Als tip raad ik aan om iets van een leuke serie te kijken of youtube ofzo. Het probleem bij mij is, is dat ik een grote energieke bal van vreugde ben dus ik vind het moeilijk om te beoordelen want ik heb nog nooit in zo’n situatie gezeten.

als je iets kwijt moet voel je dan gewoon vrij om me een bericht hier te sturen of een van de andere aardige gasten hier in deze topic. 
Blijf sterk. 
 

 

Reputatie 3
Badge +1

@a.hes321 hoe gaat het nu met je?

Reageer