trauma aan vliegtuig

  • 11 November 2020
  • 2 reacties
  • 90 Bekeken

Badge

Ik heb dus een trauma aan vliegtuigen me beste vriendin is aan een vliegtuig ongeluk overleden en soms vliegt der een laag vliegtuig over mijn huis en ben ik bang dat die neer stoort of dat der iets mis gaat met het vliegtuig en als ik dat geluid hoor krijg ik overal kippenvel en verstijf ik soms moet ik ook huilen


2 reacties

Hey Britt12,

Wat heftig dat je vriendin is overleden bij een vliegtuig ongeluk. Ik weet niet wanneer het is gebeurd lang of kort geleden, maar alsnog gecondoleerd! Het lijkt me heel moeilijk om zo een vriendin te verliezen..

Begrijpelijk dat je nu een trauma daar aan hebt en bang bent als je een vliegtuig hoort en gedachten hebt als dat er een vliegtuig neerstort.

Is er iets dat jou helpt op het moment dat je een soort paniek/angstaanval krijgt, dat je verstijft en soms moet huilen? Zijn er ook mensen die je hierbij kunnen helpen, om dan weer wat rustiger te worden?

Ik denk dat het je zou kunnen helpen als je hierbij hulp krijgt. Misschien van een psycholoog om het meer te verwerken en hoe je ermee om kan gaan als je een vliegtuig hoort en dan die angsten hoort. Of misschien wel iets van EMDR therapie, ik weet niet of je dat kent. Ik heb hier een linkje waarin wat meer wordt uitgelegd over EMDR.

https://www.emdr.nl/wat-is-emdr/

Je kan een verwijzing voor hulp krijgen via de huisarts. Je kunt met de huisarts je situatie bespreken en hij/zij kan je met meedenken wat je kan doen en wat jou het meeste zou helpen, wat het beste bij je past.

Heel veel sterkte gewenst!

Simply Me

Heyy

Ik denk dat dat een beetje normaal is als je zoiets hebt meegemaakt. Je kunt, als je dat zelf wilt in therapie gaan daarvoor, maar dat moet natuurlijk niet. Vgm is zo'n therapie wel redelijk heftig. 

Je kunt hier ook eens met bv je ouders over praten en langsgaan bij je huisarts, die kan je wel iemand aanraden om je te helpen, moest je dat willen.

Succes!

Reageer