Vraag

Transgender in een gelovig huis

  • 23 August 2023
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik ben een transgender jongen (ftm) maar ik ben geboren in een hele strenge moslim household. Mijn ouders, hun vrienden en verder mijn hele familie is moslims en ze zijn allemaal transphobisch en homophobisch waardoor het moeilijker is om voor mij uit te komen. Ze werden al super boos toen ik hun had verteld dat ik een vriend heb wie ook transgender is (wie eigenlijk mijn vriendje is maar dan word alles alleen maar erger dus dat vertel ik hun niet) maar goed daar werden ze helemaal boos over en dat dat helemaal niet hoort en dat ik niet vrienden moet worden met zulke mensen en mijn vader zat hun helemaal uit te schelden en dat alle mensen in de lgbtq een disability hebben en vroeger nergens bij hoorden dus nu is dit hun manier om ergens bij te horen en bla bla en toen die dat zei werd ik ook echt pissig dus ik begon een argument met hem en toen vroeg hij mij “waarom bescherm je ze” en daar gaf ik geen antwoord op. Mijn trans vrienden hebben het allemaal makkelijk gehad met uitkomen waardoor ik jaloers ben ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik kan op mn 18e ook niet eigen huis of iets halen want mijn ouders vinden 18 blijkbaar nog niet volwassene


2 reacties

Wow wat moeilijk voor je! Ik vond deze site: 

https://islamenliefde.maroc.nl/thema/homoseksualiteit/ 

Misschien kan jou dit helpen. Veel sterkte hoor ik hoop dat je je plek krijgt dat verdien je! 

Asky XxX 

Reputatie 1
Badge

Hallo Asky, dankjewel voor je reactie :)

 ben zelf ook educated over alles wat er in die site staat maar als het voor mijn ouders bedoeld is zou het niet veel helpen :/ ze weten zelf ook heel veel over transgenders en homoseksualiteit maar het punt is dat ze het zelf uit hun geloof niet kunnen accepteren waardoor ze het moeilijker voor mij maken. Maar alsnog bedankt voor je tijd, appreciatie it =)

Reageer