Vraag

Transgender

  • 13 August 2019
  • 29 reacties
  • 403 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Uhm hoi. Ik wil niet teveel over mezelf zeggen alleen dat ik transgender wil worden maar niet tegen mijn ouders durf te zeggen. De beste tip die ik van mensen krijg is: 'gewoon doen' maar dat is aardig bedoeld maar ik heb er niet zoveel aan. Iemand? Pls? Een goeie tip? Ik zit er helemaal doorheen.

Doei...

29 reacties

hey

je bedoelt dat je in transitie wilt gaan?
transgender kan ke niet worden 😉

ik wilt het tegen je ouders zeggen. maar je druft niet. ik ken het ik vond het ook doods eng. ik kan het ook niet verworden tegen mensen in een gesprek. ik ben beter in schrijven.

mijn tip is schrijf een brief en leg het op hun bed als jij gaat slapen of geef hem en ren naar boven...

alvast veel succes en ik hoop voor je dat je ouders goed reageren

groetjes
blue
Reputatie 3
Badge +3
Blue oh dat met transitie bedoelde ik.

Hmmm... dat is ook wel een goeie. Heb jij het ook zo gedaan?
hoi

ik heb het idd via een briefje gedaan en kreeg via een appje andwoord omdat ik het voor school tijd had neergelegd. en ik durfde de appjes niet te bekijken dus een docent had het bekeken zo dat als het slecht zou zijn zij het kon vertellen en me gerust stellen.

groetjes
blue
Reputatie 3
Badge +3
@Blue ik denk dat ik een briefje in de tas van mijn moeder ga doen. Dankjewel voor het idee. Door jouw idee voelde ik me al een stuk zekerder (als iemand anders het gezegd had was het waarschijnlijk een stuk minder fijn geweest want die had het niet zelf gevoeld en op die manier gezegd. Daarnaast heb ik ook naar de kindertelefoon gebeld en ik voel me opgeluchter dan ik in maanden was. Mede door jouw dus, thanks.
Reputatie 3
Badge +3
@Blue zou ik een vraag mogen stellen? Hoe vind jij het nu nadat je bent 'veranderd'?
Zelf heb ik ook heel vaak de tip "gewoon doen" gekregen, en hoewel die heel goed bedoeld is, kon ik er ook nooit wat mee.

Een goede vriendin van mij is ook transgender, en toen zij aan haar ouders ging vertellen dat ze een transitie wilde, ben ik erbij geweest. Ze reageerden relatief positief omdat ze wisten dat hun kind (toen nog een zoon) niet goed in zijn vel zat. De houding die zij aannemen tegenover de transitie gaat hun antwoord ook beïnvloeden, hoe veel ze ook van je houden. . Weet jij hoe jouw ouders tegenover transitie staan? Als dit positief is, is het natuurlijk makkelijker om het te vertellen omdat ze dan in ieder geval met begrip zullen reageren. Maar als ze er negatief in staan (of als je niet weet hoe ze er tegenover staan, kan het natuurlijk moeilijk zijn omdat je bang bent voor hun reacties.

Net als Blue ben ik ook beter met schrijven dan met praten, al helemaal over dit soort moeilijke onderwerpen. Als ik iets heel moeilijks te zeggen heb probeer ik het altijd in een brief zo goed mogelijk uit te leggen, met als footnote dat je me altijd in het echt mag benaderen (of via brief, natuurlijk, als je dat fijner vindt) als er iets niet duidelijk is of als je nog andere vragen/opmerkingen hebt.
Reputatie 3
Badge +3
@MissyAnoniem Ben je nu ook al bezig met dat hele proces?
Bedoel je of ik bezig ben om een transitie te doen? Nee, sorry. Maar er zijn wel andere situaties geweest waarin ik me niet goed kon uiten in een gesprek. Toen heb ik dus brieven geschreven om mijn hart te kunnen luchten.
Reputatie 3
Badge +3
Ik snap em. 👍
hey

had het al gezien maar was heel druk.
nu heb ik alle tijd 😂

fijn dat het gesprek met kt heeft geholpen!

je mag mij alles vragen. en als ik het niet fijne vraag vind zeg ik het ook hoor!
ik ben nog niet veranderd is zit echt aan het begin van het begin. in de transitie. mijn (4) ouders weten het nu. mijn vrienden weten het al langer dan zij... en ehm het enigste wat nu veranderd is dat ik met mij moeder en haar man niet in 1 huis kan zijn zonder beledigt te worden of ruzie te krijgen en ik heb me haren kort geknipt.

maar voor de rest is er niks verandert.

groetjes
blue
Reputatie 3
Badge +3
@Blue Ben jij van man naar vrouw gegaan of andersom? Omdat je zei dat je je haren had kortgeknipt.

En wat vinden je ouders er van?
hey

ik ga van vrouw naar man.

mijn vader die steunt me! hij staat er voledig af. en hij heeft er eigenlijk niet echt een mening over

mijn stief moeder die vind het leuk dat ik en man woord omdat ik al enorm op mijn vader lijk. dus ze noemt me de dubbelganger dan me vader 😂

mijn moeder en stief vader die zijn er niet mee eens van wege hun geloof(?)(ze geloven in eens sinds dat ze het weten). ze willen hun "dochter" niet verliezen. ze zijn me al lang verloren! (sorry ben boos op hun)

groetjes
blue
Reputatie 3
Badge +3
Ik sta er volledig buiten dus ik weet er wss niks van. Maar eigenlijk zijn jouw moeder en stiefvader gewoon domme smoesjes aan het verzinnen. Corrigeer me als ik het fout heb

Gr. Iwemw
hey

het toppic gaat over jou dus he hoeft mijn situatie niet te begrijpen 😉

ik zag in een ander toppic dat je het niet aan je vrienden durft te vertellen.
ik had midden in de nacht en groepsapp gemaakt en het er in gestuurt en daar zaten al me vrienden in en als ze wouden andworden moest het privé. zo heb ik het aan me vrienden gezegd. en 1 iemand is heel wissel vallig of ze er mee eens is maar ik heb haar los gelaten omdat mij dat mentaal sloopt.

toen mijn moeder en stief vader boos waren op mij hier om ben ik naar een lesbische docent gegaan van gohh hoe deed jij dat toen je ouders er om boos werden (ik wist daarvoor al dat zij daarom geen contact heeft) een toen zij ze: als mensen je niet accepteren moet je ze tijd geven om er aan te wennen en heel veel geduld voor hun hebben. en als het blijkt dat ze er echt niet kunnen accepteren is het dat persoon los laten

mijn ervaring is dat iemand die is het straatje van lghbtq+ zit steunen en begrijpen je beter dan mensen die er niks mee te maken hebben.
die snappen het niet

oohja nog 1 ding je zult vaak de vraag krijgen als je het vertelt op welk geslacht je valt.
ik kan je 1 ding daar over vertellen je kan ook als transvrouw op vrouwen vallen.
je moet dan zeggen dat je geslacht los staat van je gender

groetjes
blue
Reputatie 3
Badge +3
Dat is een hele hoop informatie en ik heb hem al minstens vijftig keer gelezen. Nu weet ik meteen een heel stuk meer. Thx. Ik denk dak het aan een van mijn vrienden ga vertellen en aan mijn ouders ga ik dat met die brief doen. Dankjewel.

Gr. Iwemw
als je nog vragen hebt of zo mag je het altijd vragen

groetjes
blue
Reputatie 3
Badge +3
Thx
Reputatie 3
Badge +3
@Blue Ik wil nog iets zeggen nmlk dat ik bang ben dat mijn ouders het niet erg vinden maar de noodzaak er niet van inzien (het is echt iets psychisch en word steeds erger bij mij) en dat ze me misschien uberhaupt niet aan dat hele proces laten beginnen.

Gr. Iwemw
hey

ik had hier al een reactie op geplaatst maar hij is verdwenen waarschijnlijk door mijn slechte bereik die ik toen had. dus nu op nieuw

het moeilijke is je kan het niet voor spellen.
je kan er wel alleen maar tegen op kijken. maar het komt er op neer hoe sneller je in transitie wilt hoe eerder je het aan je ouders moeten vertellen.

ik denk dat jou ouders je gewoon in transitie laten gaan. en je mag natuurlijk het ook zelf starten 😊

bij mij was het ook toen ik het voor het eerst binnen liet. nam mij het voledig over. nu laat ik het al een tijdje toe kan er met meerdere andere trans personen er over praten waardoor het een gevoel en een gedeelte van me gedachtes nog over nemen maar het was een tijd alleen maar. maar dat woord steeds minder hoor!

groetjes
blue
Ik snap dat het eng kan zijn om zoiets aan je ouders te vertellen. Het gene wat mensen altijd tegen je zeggen is dat je ouders het beste voor je willen en je zullen accepteren no matter what. Maar dat weet je pas als je ze het verteld. Maar geloof me, het is wel waar. Vaak is de rede dat je het niet durft te vertellen omdat je het over en over in je hoofd brengt. wauw.. mooie Nederlandse zin. Je bent aan het overthinking. Sorry ik ken alleen het engelse woord. Maar je denkt aan het aller ergste wat er zou gebeuren. Maar als je het echt wilt, om in transitie te gaan, zou ik heel diep ademhalen, naar je ouders toe lopen en zeggen dat je een serieus gesprek wilt voeren. Haal dan nog diep adem en vertel het. Ookal kan je de woorden niet vinden, zolang je hoofdgedachte erin voorkomt, is alles goed. En als ze het niet accepteren, vertel ze dat het is wie je bent, want ik denk dat dat wel zo is, en dat zij je niet kunnen stoppen met dat. Want hoe langer je wacht, hoe enger het wordt om het ze te vertellen en het kan zijn dat je ouders het al een beetje hebben gemerkt maar niet verder hebben nagedacht. Maar als je het ze verteld, weten zij ook dat je ze vertrouwd. Als dit niet werkt, sorry, het werkte wel voor mij. Ik kan het alleen niet heel goed verwoorden.. Succes though!👍🏽
Reputatie 3
Badge +3
@Euphoria Thx ik ga het ze binnen nu en een week vertellen maar nu zijn ze allebei aan het werk.

Ben jij ook trans?

Gr. Iwemw
@Ik Wil Een Meisje Worden nee ik ben niet trans maar ik ken wel mensen die het wel zijn
Reputatie 3
Badge +3
hey

ik had hier al een reactie op geplaatst maar hij is verdwenen waarschijnlijk door mijn slechte bereik die ik toen had. dus nu op nieuw

het moeilijke is je kan het niet voor spellen.
je kan er wel alleen maar tegen op kijken. maar het komt er op neer hoe sneller je in transitie wilt hoe eerder je het aan je ouders moeten vertellen.

ik denk dat jou ouders je gewoon in transitie laten gaan. en je mag natuurlijk het ook zelf starten 😊

bij mij was het ook toen ik het voor het eerst binnen liet. nam mij het voledig over. nu laat ik het al een tijdje toe kan er met meerdere andere trans personen er over praten waardoor het een gevoel en een gedeelte van me gedachtes nog over nemen maar het was een tijd alleen maar. maar dat woord steeds minder hoor!

groetjes
blue

Oh ik had deze reactie nog niet gezien, maar wederom heel erg bedankt. Vanavond ga ik een briefje op het bed van mijn ouders leggen.

Gr. Iwemw
heeeeeeeeel veeeeeeeel succes alvast je kan het!
ik ben benieuwd hoe ze reageren

groetjes
blue
Hoi

Super goed dat je het vanavond gaat doen. Echt heel dapper van je!

Heel veel succes, ik hoop dat je ouders goed reageren.
Liefs Lexy❤

Reageer