Vraag

Transgender..?

  • 27 April 2019
  • 4 reacties
  • 176 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben als meisje geboren, maar ik voel me al een tijdje een jongen. Ik weet alleen niet zeker of dit alleen maar een fase is of niet omdat ik vaak hoor dat transgenders er al op hele jonge leeftijd achter komen dat ze niet in het goede lichaam zitten. Ik kijk vaak in de spiegel met het idee dat ik er niet uitzie zoals ik hoor te zijn en vertel mezelf vaak dat ik een jongen ben. En daarnaast zou ik me graag als een jongen willen kleden. Kan het dan zijn dat ik ook echt transgender ben of klinkt dat meer als een fase en verwarring..?

En dan mijn tweede vraag: Ik word ook veel liever een hij genoemd dan zij omdat het voor mij beter aanvoelt, maar ik weet niet hoe ik mijn ouders moet overtuigen om me ook echt een hij te noemen. Moet ik het zo maar laten, of kan ik beter regelmatig mensen die dit allemaal weten verbeteren met hoe ze mij aanspreken?

4 reacties

hey

je hoeft niet perse van af jongs af aan te weten dat je in het verkeerde lichaam zit. er zijn mensen die het in de pubertijd er achter komen. en sommige komen er pas achter als ze 40 zijn en al een heel gezin hebben.

je wilt je graag als een jongen kleden. ik zou gewoon 3 setjes mannen kleding kopen en kijken of je je er prettiger in voelt.
ik heb geen idee of het een fase of het ook zo is. maar 1 iemand weet dat. en dat ben jij. ik denk dat het verstandig is om er met iemand over te praten.

Als je graag hij woord genoemd. moet je dat gewoon in je omgeving aan geven en ze verbeteren.

groetjes
bella
Heel erg bedankt voor het advies, ik zal er zeker eens aan denken! Het gaat me zeker helpen, dat weet ik zeker. Dan denk ik dat ik toch maar vaker moet gaan vragen of mensen me een hij willen noemen.

Nogmaals heel erg bedankt.
Hoi!

Je denkt dat je misschien een transman bent. Je twijfelt heel erg, omdat je dit niet van jongs af aan hebt geweten.

Het maakt niet uit dat je dit vroeger niet hebt geweten. Zoals Bellablue al zei, kan dit gebeuren op je 40e of op je 3e. Dat je er nu achter komt, maakt je niet meer of minder transgender. Probeer hier doorheen te kijken.

Btw, ook als je al jaren wist van het bestaan van transgenderisme, kun je nog steeds trans zijn.

Of het een fase is of niet, daar kan alleen jij achterkomen. Dit bewijst zichzelf denk ik over verloop van tijd. Wees kritisch naar jezelf, laat gevoelens toe en praat met mensen. Probeer en experimenteer en kom er zo achter wat bij je past.

Je hebt mensen verteld van je gevoelens, maar ze gebruiken de verkeerde pronouns. Ik zou ze blijven verbeteren. Misschien hebben ze nog niet echt door dat je zo serieus bent. Daarbij kan het verbeteren ook helpen bij het wennen aan de nieuwe voornaamwoorden, want ook al doet iedereen z'n best, na jaren "ze" en "zij" kan het moeilijk zijn om om te schakelen. Dit is ook gewoon een gewenning.

Succes,
Gr. Pin
Reputatie 3
Badge +3
Ik zou het nog niet tegen je ouders vertellen maar eerder tegen een paar vrienden ofzo. Als je het dan bijna zeker weet, dan zou ik het tegen je ouders vertellen.

Succes!


Gr. Iwemw

Reageer