ook in de 1e waren er vooral meisje meisje mensen in mijn klas(nu trouwens nogsteeds) en ik was dat dus totaal niet, maar ik probeerde me aan te passen maar dat voelde niet goed waardoor ik toen mezelf ook shit voelde omdat ik niet mezelf kon zijn (en nu nogsteeds niet)
hopelijk heeft 1 van jullie tips, groetjes Kaylee (sorry voor dit lange verhaal maarja)
je vind het eng om te vertellen tegen je ouders wat erg begrijpelijk is.
je heb het al soort van tegen je vrienden gezegd en die accepteerde het, is het dan een idee om een vriendin/vriend het echt uit te leggen en die mee te vragen naar gesprek met je ouders zodat er iemand bij je is waar jij je fijn bij voelt?
een andere manier is door een briefje/mailtje te maken en naar je ouders te sturen, dit klinkt misschien raar maar je heb dan de tijd om op te schrijven zoals jij het wilt, het is minder direct en als je ouders het lezen zullen ze het eerst even laten bezinken en dan aan je gaan vragen om er over te praten. wat dan misschien een veiliger gevoel kan geven
Kan niet in je hoofd kijken though
ik ben zelf ook ftm trans (k ben 13 en zit in de 2e)
ik zat hier al mee sinds mijn 4e
ik heb het hier al wel met mijn ouders over gehad en met een vriendin
hun accepteren mij (alhoewel ze wel heel veel moeite hebben en het juiste pgp -personal gender pronouns- gebruiken)
ik begrijp je probleem dus wel
ik vond het ook super eng om dit met mijn ouders te bespreken maar toen ik het had verteld luchten het wel heel erg op (dat kwam natuurlijk ook door hun goede reactie)
als je denkt dat je ouders je niet zullen accepteren of begrijpen is het misschien goed
om je ouders mee te nemen naar een info avond in het VUMC (daar ga ik zelf morgen heen en daar kan je natuurlijk ook andere tranny's ontmoeten) of naar een film over een transguy (bijvoorbeeld 'about Ray'/three generations) te gaan zodat je ze kan laten zien hoe het is om genderdysforie te hebben en waarschijnlijk zullen ze je dan ook beter begrijpen/accepteren
en ik weet hoe kut het is om te wachten maar soms is dat wel het beste (give them time. they haven't been through al the preparation you have)
ps: wijzig je gebruikersnaam anders lekker naar de naam die jij graag zou willen hebben (heb ik ook gedaan : )
xx Ro
Hey, ik ben zelf ook een meisje en wil ook een jongen zijn. Ik vond het ook wel spannend maar je ouders zullen alleen maar trots op je zijn! Sterker nog je ouders zullen je helpen. Ik heb mijn haren nu kort en mijn naam is veranderd. Mijn moeder steunt me super erg dus gewoon vertellen. Het komt echt goed.
De naam is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel
6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.
Zorg ervoor dat je anoniem bent op het forum. Plaats geen foto’s van personen en geef alleen je gebruikersnaam, niet je echte naam. Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadres, de naam van je school of je sociale mediaprofiel waardoor andere forumgebruikers je kunnen herkennen.
Anne / De Kindertelefoon
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.