Vraag

transgender.

  • 3 September 2018
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
oke nou ik heb hier wel meer topics over gemaakt maar ik durf het nog steeds niet te vertellen niet alleen om de reacties van me familie maar ook voor de reactie van me vrienden enzo. mijn 'nichtje' zei ook ooit een keer tegen mij dat zij zich als een jongen voelde ik vertelde toen niet dat ik me ook zo voelde en ik wou dat ik net zoals haar het gewoon kunnen zeggen. maar zijn er dus meer transgenders die hun verhaal willen delen? of mischien iemand met tips

3 reacties

Hey XD56

Je bent transgender, maar vindt het lastig om daarvoor uit te komen. Ik kan me voorstellen dat dat spannend is.

Je bent bang voor de reactie van vrienden en familie. Heb je een beeld van hoe ze denken over transgenders? Is dat 'nichtje' uit de kast gekomen als transgender? Zo ja, hoe reageerde je omgeving?

Ik heb even je vorige topics gelezen. Wat vervelend dat je hier al zo lang mee zit. Ik vermoed dat je je opgelucht zal voelen als je uit de kast komt als transgender. Je vertelde ergens dat je een briefje ook eng vond. Vind je dat nog steeds eng?

In een recent topic schreef je hoe je ouders je wel zouden accepteren, maar dat je bang was voor de reactie van je stieffamilie. Is het een optie om eerst uit de kast te komen bij je ouders, en dan op je eigen tempo te bekijken wanneer je andere mensen inlicht?

Kan je hier met je 'nichtje' over praten?

Groetjes
Kenshin
Hoii een goede vriend van mij is ook transgender. Hij was zegmaar eerst een meisje en nu een jongen. Ik ken hem al heel mijn leven. Hoe oud was je toen je hier achter kwam? Ik denk dat je er het beste met familie of met vrienden? Ik weet zeker dat ze het zullen begrijpen. En misschien vinden ze het raar, dat snap ik ook wel maar ze moeten het kunnen accepteren. Je kan er ook met je ouders over praten, maar ik snap dat dat heel spannend is. Maar als je het echt zeker weet zou ik er wel met iemand over praten, en die kan je dan verder helpen.

Veel succes!
Hoi,

Ik ben niet de beste in reacties geven dus even dat je het weet ik bedoel het allemaal goed ik ben gewoon afschuwelijk hier in.

Ik heb je eerdere reacties niet gelezen ( maar dat ga ik hier na meteen doen 😉 )maar ik heb wel veel ervaringen met uitkomen voor dingen.
Ik ben bi seksueel wat wilt zeggen dat ik op alle 2 de geslachten val (kleine voorkeur voor jongens maar dat ter zijde)
Om dat tegen mijn ouders en vrienden te vertellen was heel moeilijk voor me.
Wat zouden ze ervan vinden en zou dat hun mening over mij beinvloeden?
Ik heb in die tijd heel veel gestressed en domme dingen gedaan maar om jou dat te verkomen zal ik maar met de deur in huis vallen.
Ik deed het 1 op 1 eerst naar een vriendin die ik al eeuwen ken, en na een kleine tijd de volgende.
Ik merkte dat het voor mij (iedereen is anders) het beste werkte om het te vertellen wanneer ik me fijn voelde en voelde dat het een goed moment was. Niet alles hoeft in 1x en het hoeft ook niet heel groot en met ballonnen enzo hoe sommige mensen het doen, doe het gewoon hoe jij het wilt. Als je jezelf forceert op een datum of op alles in 1x doen gaat het moeilijk worden omdat je daar alleen maar over gaat stressen omdat je weet dat je het op die dag en die datum moet gaan doen..
/
Mijn familie reageerde erg goed op alles en zeiden dat wie ik ook was dat ze altijd van me zouden houden.
Als het echt goeie vrienden/familie zijn dan kiezen ze ervoor om het op zij te zetten voor jou hoe moeilijk het ook is.
( soms kan het hun een tijdje kosten maar uiteindelijk weet je wel wie je echte vrienden zijn )
- negeer de domme reacties van mensen waar je niet echt iets mee hebt, ze zijn het niet waard om uberhaubt over gestrest te worden.

En ja ik weet het uitkomen voor bi zijn is heel anders dan uitkomen om transgender te zijn maar....
dit is het enige wat misschien anders is dan wat je bij vorige reacties bij andere topics kreeg.

Veel succes.
En hopelijk kan je later gewoon openlijk jezelf zijn.
Ik duim voor je.

Groetjes van Maii,

:8
,

Reageer