Skip to main content

Hey ik ben 12 jaar oud, ik heb een vriendin waarvan ik denk dat ze mij alleen maar gebruikt en als ik hulp nodig hebt laat ze mij gewoon alles zelf fixen. Mijn beste vriendin is al vanaf groep 6 mijn bsf, we spreken bijna elke dag af maar het zit niet zo goed. Ze doet namelijk het laatste jaar asociaal tegen mijn familie, jaloers tegen mijn vriendinnen, ze creƫerd elke dag drama, ze help mij nooit met mijn problemen en ik heb al 5 keer gehuild door haar. Het hele verhaal er achter is super lang typen dus daar heb ik geen zin in, maar het is een heel toxic verhaal en ik wil eigenlijk na een jaar ongemakkelijk en emotioneel voelen, er iets van zeggen en als ze het niet begrijpt en ze mij niet helpt ga ik echt twijfelen. Help mij please met wat ik moet zeggen, sorry als het een beetje onduidelijk is getypt, ik ben daar niet zo goed in!

Het met haar bespreken lijkt me een goed idee. Als zij daar niet voor openstaat/dat niet goed uitpakt, lijkt het me verstandig om jullie vriendschap te beƫindigen; toxic vriendschappen/relaties kosten alleen maar moeite, terwijl je er niks voor terugkrijgt. Echter, misschien werkt een gesprek wel. Het is het proberen waard. Succes!

Edit: qua vorm kan je een gesprek voeren of een bericht/brief schrijven. Whatever you prefer. :)


Hey!

Omg zelfde situatie vorig jaar!!!!! GA DIE VRIENDSCHAP UIT!!!! ik heb van die toxic vriendschap nogsteeds problemen. Zo loog heel erg vaak en na 2 jaar twijfel ik nogsteeds aan mijzelf. Mischien kun je met haar praten over wat je vind maar mn advies is echt, als je het geen leuke relatie vind en ze gebuikt je, en je bent aleen vrienden omdat het ooit gezellig was of ze is een oude vriendin dan zou ik het NIET doen en uit die relatie gaan!

Sorry als er veel typfouten in zitten, het is nog vroeg XD


Reageer