Vraag

toxic friends?

  • 20 March 2022
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hai dit gaat best een lang verhaal worden hopelijk kunnen jullie helpen! Kijk ik ben zoon jaar bevriend geweest met een vriendengroep dat altijd na school op het schoolplein bleef hangen en we deden altijd leuke dingen zoals doen durf of de waarheid ofz iedereen was altijd zo lief en eerlijk naar elkaar dat iedereen elkaar wel vertrouwden! Trouwens de vriendengroep bestaat uit: 5 meisjes en 4 jongens (ik en mijn bestie zitten er ook in) .  Een meisje en een jongen hadden met elkaar. Maar na een halfjaar ging dat uit. Dat meisje kreeg die dag daarna toen het uit was, corona. We waren met de hele vriendengroep zonder haar. Ze begon toen een beetje hc foto's naar ons te sturen.  Die ene jongen (haar ex) mocht haar al wat minder (omdat zij het uitmaakte) dus die ging zeggen dat ze kaulo hc was. en hij was wel de coolste van de groep dus iedereen ging daar in mee. Dat meisje was uiteindelijk uit die groep gestapt. Ze was er wel erg verdrietig over ik had wel medelijden maar ik was bang dat als ik medelijden zou hebben dat ik uit de groep werd gegooid. Ik begon tussendoor stiekem een vriendschap te sluiten met dat meisje die uitgescholden was met hc.  Maar ik liet het niet echt merken. Ik ging gewoon door met afspreken met dat groepje en het bleef altijd wel gezellig. Er werd inmiddels wel veel geroddeld in het groepje maar ik vond dat niet zo erg.  Ik deed een paar dagen later met een jongen altijd doen durf of de waarheid savonds. Ik vroeg een keer aan hem wat hij het vervelendste aan mij vond. Hij reageerde: dat iedereen uit de groep jou hc vind (behalve mijn bestie die had zich er niet mee bemoeit zei ze in ieder geval) . Ik schrok er wel van want ik ben totaal niet hc en dat het schoolplein groepje me zo noemde achter mijn rug dat zat me wel dwars. Daarom stuurde ik naar iedereen de reden waarom ik soms hc lijk (ik zei dat het komt door mijn beugel kwam) ze zeiden allemaal dat ze het wel begrepen en dat ze me bedankte voor de uitleg. Het voelde al wel wat beter maar het zat me nog wel een heel klein beetje dwars dat er dus blijkbaar wel gepraat werd over mij achter mijn Rug.  Een paar dagen later stuurde een andere vriend (die niet in dat groepje zat) een brief en daar stond op:  hoi ik vind je leuk ik zit in de zelfde rij als jij op school vind jij mij ook leuk? Hij vroeg aan mij of ik het had geschreven voor hem, Ik zat dus in die rij van mijn vriend die niet in het groepje was.  Dus ik kon de enige zijn die het had geschreven. Maar nee ik had het helemaal niet geschreven dus dat betekende dat iemand deed alsof ie mij was! Ik ging naar dat meisje toe die hc werd genoemd en ik legde uit wat er gebeurde ze keek naar de brief en de herkende het handschrift meteen! Iemand had het uit het schoolplein groepje geschreven om mij te naaien! Het zat me zo dwars dat ik ervan moest huilen! Hoe kan die persoon het nou doen om mij een soort van te pesten. Ik besloot er nog niks van te zeggen in het schoolplein groepje. Een paar dagen later hoorde ik van iemand dat het schoolplein groepje me eigenlijk heel erg haat. Ik vroeg het aan het groepje iedereen las het en reageerde niet. Dus dat betekende een ja? Een uur later ging ik naar mijn bestie en ik vroeg of dat groepje dat echt heeft gezegd ze twijfelde eerst en toen zei ze nee. Ik kwam thuis ik keek op mijn telefoon bleek het zo te zijn dat iedereen mij haatte uit het schoolplein groepje en dat ze me nog steeds hc vinden en een bitch (alleen mijn beste vriendin reageerde niet want haar telefoon is kapot) dus had zij ook gelogen naar mij en heeft zij ook meegedaan met praten? Dat vraag ik me dus nog steeds af. Maar haar telefoon is kapot dus ik kon het ook niet vragen en ze was deze dagen niet thuis.  Ik heb bijna alle mensen uit het schoolplein groepje geblokt. Ik ben nu vriendinnen met dat ene meisje die hc word genoemd ze is echt heel lief en we kunnen over alles praten en over wat er nou precies aan de hand is ik vind dit zelf erg fijn en inmiddels weten wij heel goed hoe het allemaal in elkaar zit en wij kennen die personen inmiddels beter dan hunzelf.  Ik vraag me nu nog af of ik in het schoolplein groepje zit want ze hebben me niet uit de groep geckickt en een jongen vroeg zelfs of ik nog zou komen in zijn eentje en mij en hij haatte mij niet zei die in ieder geval (of hij faket dat ook) dus ja maar ik heb in ieder geval nu nog niet het plan om nog te komen. Ik spreek liever af met dat ene meisje. Dat meisje en ik vinden het eigenlijk ook wel een beetje sneu  voor dat groepje want iedereen loopt maar mee en iedereen doet zo zijn best om er bij te horen dat iedereen eigenlijk alles doet wat er word gevraagd. Wat ik nu eigenlijk wil vragen is of jullie vinden dat ik het goed heb gedaan of wat jullie hier van vinden of advies ofzo.  PS: zit in groep 8 PPS: ik heb nog steeds niks gezegd in de groep dat ik weet wie de brief heeft geschreven xx


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey!

Ik vind de schoolgroep toxic, probeer gewoon ervan weg te gaan. Het is het niet waard om je laatste jaar van de basisschool te verspillen aan die groep. Niet omgaan met mensen die je haten, het maakt niet uit of jij ze haat of niet. 

Je hebt je beste vriendin en het “uitgescholden” meisje, ze zijn beter dan die anderen. Wees niet bang om een kleine cirkel te hebben, het is beter om je cirkel klein te houden ipv het groot te maken met allerlei rare mensen. 

Ik vind dat diegene vooral moet confronteren, dan weet zij en het vriendengroepje dat ze jou niet meer moeten irriteren. 

En als het erger wordt, vooral naar je leraar gaan, het is niet erg om naar de leraar te gaan voor je eigen welbevinden. :)

Ik hoop dat dit helpt!
Groetjes, Sano07

Reputatie 3
Badge +3

(Onnodige quotes verwijderd)

Dankjewel!

Reageer